پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

انگشتر «حاج قاسم» به كدام كارگردان رسيد؟

علاقمند به ايجاد قسمت‌هاي ديگر نيستيم . ]

 

 مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي


به گزارش مشرق، در پنجمين روز از اكران‌هاي مركزي نهمي فستيوال مردمي فيلم عمار، جلوس كرد خبري مستند «عابدان كهنز» با حضور مجيد رستگار، كارگردان، امير مهريزدان، تهيه‌كننده، علي نصيرنژاد، آهنگساز و حاج خدايار بهرامي از مسجد حضرت اميرالمؤمنين كهنز برگزار شد . 
حاج خدايار بهرامي در اولِ اين نشست در سخناني درباره «كهنز» شهرستان شهريار گفت: اين ناحيه ۲۴۰پ اسدار، جواني‌شان را براي پاسداري از ارزش‌هاي فقهي و اسلام فدا كردند . 
بخش اعظم بخوانيم: عكس/ نهمي فستيوال مردمي فيلم عمار رهبري گفتند: ما 40 سال ايستاده‌ايم؛ شما نيز با حجابي كه داريد بايستيد چراغ‌هاي نهمين جشنواره فيلم عمار روشن شد او با اشاره به اين كه شهيد «مصطفي صدر زاده»، به عنوان يك عدد از شهداي مدافع بقعه اين منطقه، همگي زندگي و جواني خويش را وقف فرهنگ دفاع مقدس كرده بود، افزود: خانواده شهيد صدر زاده، كليه زندگي‌شان را در رويه ارزش‌هاي فقاهتي به طبق اخلاص گذاشته‌اند، به همين استدلال طبيعي هست كه فرزندي مثل شهيد «مصطفي صدر زاده» را تقديم اسلام كنند . 
بهرامي توضيح داد: وقتي كه انقلاب اسلامي در مرز و بوم ما رخ گرفت، توان دفاعي اضطراري را نداشتيم چرا كه اكثري از افراد ارتش ما يا اين كه اعدام، متواري و يا بازخريد شده بودند، معاند از اين مجال استعمال كرد تا مرزوبوم ما را نابود كند ولي با روي عمل آمدن يك ارتش ابتدايي به نام سپاه، روز جاري سرزمين ما با مقتدرترين ارتش‌هاي دنيا رويا رويي مي‌نمايد . 


وي بيشتر كرد: امروز سپاه توانسته دو مرز و بوم تبارك اسلامي را نجات دهد . اما با اين وجود هنوز جاي دو ارتش ديگر مثل ارتش اقتصادي و فرهنگي خالي هست . ارتش اقتصادي اين مرز و بوم بايد به جايي برسد كه بتواند با قدرت‌هاي اقتصادي زمين رويا رويي كند، همينطور ارتش فرهنگي كه به شدت ضرورت آن حس مي شود هم بايستي بتواند در بخش فيلم‌سازي و تئاتر با قدرت‌هاي فيلم‌سازي دنيا مثل هاليوود رويا رويي كنيم و آن‌ها را از تاءمل مردمان زمين در دعوا مساله اجتماعي و اعتقادي پس بزنيم . اميد دارم روزي به دست جوانان اين كشور اين موضوع محقق خواهد شد . 
بهرامي آن‌گاه از اين سخنان، انگشتري خويش را كه به يادگار از حاج قاسم سليماني گرفته بود، به مجيد رستگار، كارگردان مستند اهدا كرد . 
رستگار هم در سخناني در اين نشست گفت: معتقدم با وجود اين فيلم ۱۲۸ دقيقه‌اي نتوانسته‌ايم از زندگي مردم «كهنز» داستان كاملي داشته باشيم . مقطع فيلم در ابتدا ۱۸۰ دقيقه بود اما به عامل بلند بودن تكه‌هايي از فيلم را حذف كرديم، كارايي داريم در آينده بازه فيلم را كوتاه كنيم تا قابليت و امكان فيلم براي مخاطب خوبتر و جذاب‌تر باشد . 
وي افزود: موضوع فيلم، داستان زندگي افرادي است كه به ياد داشتن يك عبادتگاه، تلاش‌هاي متعددي انجام ميدهند و با كمك مردم، مسجد حضرت اميرالمؤمنين (ع) را مي‌سازند . نام فيلم را به حافظه قصه معاش افراد عابد و زاهد، «عابدان كهنز» گذاشتيم . 
كارگردان مستند «عابدان كهنز» تأكيد كرد: اين فيلم، به تيتر اولين كار قانوني مستندم، بها زيادي براي من دارد، اين فيلم با كتابي به اسم «سرباز روز نهم» كه به بنده داده شده بود، آغاز شد . فصل دوم اين فيلم را نيز «سربازان روز دهم» نام‌گذاري كرديم . 
رستگار با اشاره به اين‌كه اين كتاب در خصوص شهيد مدافع بقعه «مصطفي صدر زاده» بود و به وسيله واحد تاريخ شفاهي دفتر مطالعات جبهه فرهنگي انقلاب اسلامي در خصوص اين شهيد تحقيقات زيادي شده بود، تصريح كرد: بزودي كتابي هم در خصوص معاش حاج آقا بهرامي و شهيدان «كهنز» شهرستان شهريار، منتشر خواهد شد . 
وي با تأكيد بر اين‌كه براي توليد مستند معاش شهيد «مصطفي صدر زاده» تحقيقات متعددي گرديده بود، گفت: چكيده از تحقيقاتي كه به وسيله تيم تاريخ شفاهي دفتر كار مطالعات فرهنگي انقلاب اسلامي انجام گرديده بود، در سه بخش ساخت مسجد، نحوه داخل شدن اين اشخاص به مسجد و شهداي «كهنز» در اين مستند ساخته شد . 
اين مستندساز با بيان اينكه ايجاد اين فيلم طي ۸ گردهمايي و به مقطع يك سال و ۲ ماه به ارتفاع انجاميد، يادآور شد: معتقدم به عامل بازه زماني فيلم ما نتوانستيم به صدق زندگي‌نامه شهيد صدر زاده را به تصوير بكشيم . ما در اين فيلم چه بسا ۱۵ دقيقه از اتفاقاتي را كه در فتنه ۸۸ چهره داد، به دلايل مختلفي حذف كرديم . در دولت فعلي صحيح فقدان كه قسمت‌هايي از اين فيلم منتشر شود اما ممكن است در ۲ سال آينده بخش‌هاي حذف شده را به فيلم طولاني تر كنيم . 
مهريزدان تهيه‌كننده مستند «عابدان كهنز» نيز با اشاره به اينكه ردپاي شهداي «كهنز» به نيكي در فيلم مشاهده مي‌شود، گفت: سواي شك، سر درك كردن فيلم، ادراك همين موضوع مي باشد . فكر مي‌كرديم كه حجم و بلند بودن بازه زماني فيلم، بيننده را خسته كند، البته فيلم را به اشخاص متعددي نشان داديم و خوشبختانه، هيچ شخصي از ديدن آن حس خستگي نكرد و رضايت خود را از توليد اين فيلم اعلام كرد . 
وي در پاسخ به سؤالي در رابطه ايجاد گروه يك سري منتخب اين مستند تأكيد كرد: به استدلال اينكه صدا و سيما، مدام در مقطع پخش چنين فيلم‌هايي به ما قليل لطفي مي‌كند، علاقمند به ايجاد قسمت‌هاي ديگر نيستيم . اما معتقدم اين فيلم در صورتي‌كه چند بخشي شود، جذابيت خويش را از دست ميدهد . در آتي اين مستند، از طرز وبسايت «عمار يار» عرضه خواهد بود . 
تهيه و تنظيم كننده مستنتد «عابدان كهنز» با اشاره به اين كه اين كار، به وسيله دفتر مطالعات جناح انقلاب فرهنگي ساخته گرديده است، يادآور شد: اين دوستان عزيز با تمامي وجود براي ايجاد اين مستند زحمت كشيدند و حاصل اين فيلم به گونه‌اي شد كه امروز تمامي از توليد و توليد آن راضي هستند . 
نصيرنژاد آهنگساز اين مستند هم در سخناني كوتاه، با بيان اين‌كه در اين فيلم گام به گام ردپاي شهداي «كهنز» شهرستان شهريار احساس مي‌شود، اظهار داشت: در آغاز براي توليد نوا اين فيلم تعلل مي‌كردم اما آن گاه به خواست پروردگار توانستم موسيقي مطلوب را براي اين مستند بسازم . 
گفتني ميباشد مستند «عابدان كهنز» داستان شكوفايي و بالندگي شهداي مدافع حرم «مصطفي صدرزاده»، «سجاد عفتي» و «محمد آژند» و جانبازان مدافع حرم «اميرحسين حاجي نصيري» و «رضا سلماني» در مسجد اميرالمومنين (ع) «كهنز» شهريار هست . مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۴۸:۰۷ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :