پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

از كليه امكانات براي نگهداري برجام به كار گيري شود

از كليه امكانات براي نگهداري برجام به كار گيري شود / اعمال تحريم‌هاي يكجانبه رقابتي غيرعادلانه است ركنا : رييس‌ جمهوري روسيه در جلوس كرد سران مجموعه بريكس در آرژانتين، خواهان استعمال از تمامي امكانات براي حفظ برجام گرديده و سياست اعمال تحريم‌هاي يكجانبه و غيررسمي را رقابتي غيرعادلانه و آسيب رساننده به اقتصاد جهاني ناميد . 
از تمامي امكانات براي حفظ برجام استفاده شود / اعمال تحريم‌هاي يكجانبه رقابتي غيرعادلانه است به گزارش روزنامه «راسيسكايا گازيتا» نوشت: "ولاديمير پوتين" رييس جمهوري روسيه در جلوس كرد رهبران كشورهاي تيم بريكس (روسيه، برزيل، هند، چين و آفريقاي جنوبي) در حاشيه نشست سران گروه 20 در آرژانتين، اعلام كرد كه حفظ برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) امكان اين را آماده خواهد كرد تا از هر نوع تشديد وخامت حال و روز مجدد در باره برنامه هسته‌اي ايران جلوگيري شود و به همين ادله واجب است تا از تمامي امكانات براي محافظت اين توافق طومار در بين المللي استفاده كرد . 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي

استيضاح وزير علوم دورازشوخي است/از هر سه طيف، نمايندگاني ميباشند كه اين استيضاح را دنبال مي كنند دستگيري علي نجاتي ربطي به اعتراضات كاركنان هفت تپه ندارد فيلم خوش و بش خيلي صميمانه بن سلمان و پوتين پوتين در سخنراني خويش همچنين از سياست اعمال تحريم‌هاي يكجانبه نفد كرده و تاكيد كرد كه اين سياست تاثير منفي بر همكاري‌هاي في مابين المللي دارد . وي توضيح داد: «بايد متوجه شد كه رقابت ناعادلانه غالبا جاي خويش را به گفت‌وگوهاي برابر و صادقانه در بين كشورها داده هست . افزايش اقدامات بي‌رحمانه در استعمال از تحريم‌هاي غير رسمي و يكجانبه كه در بيرون از چارچوب منشور اداره ملل انجام مي شوند، ضوابط سازمان تجارت جهاني و ديگر مقررات شناخته شده دربين المللي را با ناكامي مواجه ساخته و تمامي اينها منجر مي‌شود تا روابط تجاري، اعتماد ميان شركاي اقتصادي و بطور كلي اقتصاد جهاني آسيب ببيند .» 
رييس جمهور روسيه از كشورهاي تيم بريكس خواست تا يك نظام عادلانه در روابط ميان المللي به وجود آورنده و به واقعه يكديگر خلل ها كنوني دنيا در اين ارتباط را حل و فصل نمايند . 
دعوت پوتين از كشورهاي بريكس براي شركت كردن در بازسازي سوريه ولاديمير پوتين درباره احوال سوريه نيز يادآور شد، روسيه روي تسريع در پروسه شكل گيري كميته ضابطه Law داراي اهميت سوريه در ژنو متمركز شده مي باشد . وي تاكيد كرد: «براي برقراري ثبات درازمدت در سوريه مي بايست روند معمولي حل و فصل سياسي حال و روز تسريع شود و براي اين مراد روسيه با شركاي خود در چارچوب مذاكرات آستانه، يعني جمهوري اسلامي ايران و تركيه، همياري كاملي دارد .»
رييس جمهوري روسيه از گزاره وظيفه هاي اساسي در سوريه را تجديد بنا اقتصاد و زيرساخت‌هاي اين مرز و بوم و ايجاد حالت مناسب براي بازگشت پناهجويان به خانه‌هاي خويش ناميد و از شركاي خود در مجموعه بريكس خواست تا به برنامه كمك‌هاي انسان صميمانه به سوريه ملحق شوند . 
وي همينطور به بازي دريافت كردن گروه‌هاي تروريستي و استعمال از آنان براي وصال به هدف ها ژئوپليتيكي متعدد را محكوم كرده و تاكيد كرد در برخورد با اين گروه‌ها نبايد استاندارد دوگانه و يا هرگونه سازشي به فعاليت گرفته شود . 
عاملين يورش شيميايي به شهر حلب بايد تنبيه شوند رييس جمهوري روسيه همچنين تأكيد كرد كه مسئولين هجوم شيميايي اخير رخ گرفته از سوي تروريست‌ها به غرب شهر حلب سوريه نبايد سواي تنبيه رها شوند . 
وي گفت: «در سوريه جايي كه تروريست‌ها كماكان به حملات خود به نيروهاي مدني ادامه داده و دائماً رژيم آتش‌بس را نقض مي‌كنند، در مورخ 24 نوامبر (سوم آذر) حمله تروريستي درمقابل ساكنين بخشها غربي شهر حلب با به كارگيري از مواد شيميايي مسموم كننده كه به نظر مي رسد گاز كلر بوده، صورت گرفت . چنين جناياتي از سوي تروريست‌ها نبايد فارغ از تنبيه رها شود، در غير اينصورت آنها توشه ديگر به چنين جناياتي دست خواهند زد .» 
نگراني مسكو از دوري آمريكا از اجراي تعهداتش در كاهش تسليحات پوتين گفت، روسيه نگران وضع به وجود آمده در ارتباط با قابليت خودداري ايالات متحده از اجراي تعهدات خود در قبال قسم مربوط به نابودي موشك‌هاي دارنده برد كوتاه و ميانگين است .به گفته وي، نمي توان نگران روند وضع در باره عدم توسعه و گسترش تسليحات كمبود . غيرمشخص بودن مواضع ايالات متحده درباره عهد و پيمان كاهش تسليحات راهبردي تعرضآميز نيز خطر ازسرگيريدور نو مسابقه تسليحاتي را ارتقاء داده مي باشد . 
رييس جمهوري روسيه از كشورهاي مجموعه بريكس خواست تا موضع‌ها يكساني درباره اين خلل اتخاذ نمايند . به عقيده وي، موضع گيري واحد اين كشورها تلاش‌هاي جامعه جهاني در جهت تامين امنيت و ثبات در بين المللي را بسيج خواهد كرد . 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۵۰:۱۸ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :