پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

رهبر انقلاب:از ناحيه‌اي كه دشمن تصور نمي‌كند،به او ضربه مي‌زنيم

رهبر انقلاب:از ناحيه‌اي كه دشمن تصور نمي‌كند،به او ضربه مي‌زنيم

اخبار سياسي پايشگر-حضرت آيت الله خامنه اي اعلام كردند: در مواجهه عكس العملي، حركت ما تابعي از حركت دشمن است اما در مواجهه ابتكاري، ابتكار عمل را به‌دست مي‌گيريم و از ناحيه‌اي كه دشمن تصور نمي‌كند، به او ضربه مي زنيم.
مقام معظم رهبري فرمودند:مرزبندي با دشمن بسيار لازم است اما افراد در داخل به بهانه اختلاف‌نظر دشمني نكنند.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز (پنج‌شنبه) در ديدار نمايندگان منتخب ملت در مجلس خبرگان رهبري، با تأكيد بر ضرورت ايجاد يك گفتمان و فهم عميق عمومي درباره «نوع و چگونگي مواجهه كشور و افراد مؤثر با چالشها و حوادث» به تبيين يازده دوگانه مطرح در اين زمينه پرداختند و خاطرنشان كردند: در مقابل تهاجم حداكثري دشمنان بايد به بسيج حداكثري امكانات و توانايي‌ها و نيروهاي خود اقدام كنيم تا در پرتو باور عميق مردم و مسئولان به ذكر الهي و توكل به خدا، پروردگار وعده‌هاي صادق خود را درباره ملت بزرگ ايران محقق سازد.

رهبر معظم انقلاب اسلامي در ابتداي سخنان خود با ابراز تأسف از فقدان دو عالِم فقيه، حضرات آيات هاشمي شاهرودي و مؤمن، آنان را استوانه‌هاي واقعي براي كشور و حوزه‌هاي علميه خواندند و تأكيد كردند: هر دوي اين بزرگواران همواره بدون هيچ چشم‌داشتي در خدمت اهداف انقلاب بودند.

رهبر معظم انقلاب اسلامي محور اصلي سخنان خود يعني نحوه مواجهه با چالش‌ها و حوادث و همچنين اتفاقات مثبت را در قالب يازده دوگانه بيان كردند و گفتند: گاهي اوقات برخورد ما در مواجهه با حوادث و رويدادها «فعال» و چاره جويانه است و برخي مواقع نيز برخورد ما «انفعالي» و مبتني بر گلايه صرف و بي تحركي است.

حضرت آيت الله خامنه اي «مواجهه ابتكاري» و «مواجهه عكس العملي» را يكي ديگر از دوگانه‌ها برشمردند و افزودند: در مواجهه عكس العملي، حركت ما تابعي از حركت دشمن است اما در مواجهه ابتكاري، ابتكار عمل را به‌دست مي‌گيريم و از ناحيه‌اي كه دشمن تصور نمي‌كند، به او ضربه مي زنيم.

ايشان با اشاره به «مواجهه مأيوسانه» و «مواجهه اميدوارانه» به عنوان يكي ديگر از دو گانه هاي مطرح در مقابل حوادث و چالش‌ها گفتند: يك دوگانه ديگر «مواجهه از روي ترس» و «مواجهه با دليري و شجاعت» است.

حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه يكي ديگر از دوگانه‌ها، مواجهه با «حزم و تدبير» و «مواجهه از روي سهل انديشي و سهل انگاري» است، گفتند: به عنوان مثال در موضوع فضاي مجازي مي‌توان دو نوع برخورد داشت؛ يك برخورد همراه با تدبير و دقت و برخورد ديگر همراه با سهل انديشي و نديدن پيچيدگي‌هاي موضوع و سهل انگاري و بي تفاوتي نسبت به آن.

كساني كه درباره حضور جمهوري اسلامي ايران در منطقه مطالب و سخنان نادرست و نابجايي را مطرح مي‌كنند، در واقع در حال كمك به نقشه دشمن هستند ايشان «نگاه جامع به تهديدها و فرصتها» و «نگاه يكجانبه‌ي صرف به تهديدها و يا فرصت ها» را، دوگانه ديگري دانستند و خاطرنشان كردند: يك نمونه براي اين دوگانه، موضوع نحوه مقابله با دشمني امريكا است كه مي‌توان تهديدها و فرصت‌ها را با هم ديد و يا اينكه فقط تهديدها و يا فقط فرصت‌ها را ديد كه هريك از اين دو نوع برخورد، قطعاً پيامدها و آثاري دارد.

مرجع اخبار رسمي


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۶:۴۵ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :