پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

فعاليت ۷۰ دانشگاه غيرانتفاعي متوقف شد

فعاليت ۷۰ دانشگاه غيرانتفاعي متوقف شد

اخبار اجتماعي پايشگر- وزير علوم گفت: به دليل ارزيابي هاي صورت گرفته و عدم كفايت برخي دانشگاه هاي غيردولتي و موسسات غيرانتفاعي در شاخص هاي مدنظر، فعاليت ۷۰ مركز در اين زمينه متوقف شده است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، منصور غلامي امروز در حاشيه همايش حكمراني و سياستگذاري عمومي كه با محوريت تعامل حاكميت، مردم و نخبگان برگزار شد، گفت: موضوع ارزيابي دانشگاه هاي غيرانتفاعي و غيردولتي در آموزش عالي را مدنظر قرار داده ايم و از نظر ما اين مراكز جايگاه مهمي در حوزه آموزش عالي دارند اما به شرط اينكه استانداردها و شاخص هاي مدنظر وزارت علوم را رعايت كنند.

وزير علوم گفت: استانداردها و شاخص هاي مدنظر ما مربوط به تربيت نيروي انساني مي شود اما شاهد هستيم كه اين دانشگاه ها فعلا در حال آموزش دانشجو هستند و به سمت تحقيقات و تربيت نيروي انساني ورود پيدا نكرده اند.

وي با تأكيد بر اينكه مراكز و دانشگاه هاي غيرانتفاعي و غيردولتي بايد اين شاخص ها را رعايت كنند، ادامه داد: ارزيابي از اين مراكز علمي هر ساله در حال انجام است و اميدواريم آنها با رساندن خود به شاخص هاي مدنظر بتوانند فعاليت خود را در اين حوزه حفظ كنند.

غلامي با اشاره به ارزيابي هايي كه طي سال هاي گذشته در زمينه استانداردهاي مدنظر وزارت علوم در دانشگاه هاي غيرانتفاعي انجام گرفت، گفت: در سال ۹۲ بيش از ۳۰۰ مركز دانشگاهي غيرانتفاعي در كشور فعال بود كه حدود ۵۰ مركز به دليل عدم رعايت شاخص ها تعطيل شده اند. امسال نيز بر اساس ارزيابي هاي انجام شده در شرايط فعلي حدود ۷۰ مركز به دليل عدم رعايت استانداردها و شاخص هاي مدنظر توقف فعاليت دارند.

غلامي با بيان اينكه سياستگذاري در دنيا بر مبناي علمي و محاسبات پژوهشي انجام مي‌گيرد، گفت: در كشور ما نيز سياستگذاري و حكمراني بايد با حضور و انديشه نخبگان علمي صورت گيرد. بر اين اساس سياستگذاري و حكمراني زماني موفق خواهد بود كه نتيجه برنامه‌ريزي‌ها مبتني بر دانش نخبگاني باشد و در برنامه‌هاي اجرايي و اداره امور در كلان كشور از محاسبات علمي و پژوهشي استفاده شود.

وزير علوم با بيان اينكه انتظار اين است كه در برنامه‌ريزي‌هاي كشور، گروه‌هاي علمي، اساتيد و محققان بيشتر به كار گرفته شوند، اضافه كرد: در اين زمينه رويكردهاي بهتري اتخاذ شده است اما هنوز با آنچه كه مد نظر ما است، فاصله زيادي داريم.مرجع اخبار رسمي

وي بر لزوم حضور دانشگاه‌ها و ظرفيت‌هاي مراكز علمي شناخته شده در حكمراني و سياستگذاري كشور تأكيد كرد و گفت: دانشگاه‌هاي ما توان ارائه علمي در سطح جهاني را دارند و انتقال اين توانمندي‌ها به سمت برنامه‌ريزي مي‌تواند براي پيشبرد اهداف توسعه كشور مؤثر واقع شود.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۲:۳۱ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :