پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

بي اعتمادي به مديران سابق،بدقولي به جامعه هنري/مرمت موزه هنرهاي معاصرحالا حالاها كار دارد

بي اعتمادي به مديران سابق،بدقولي به جامعه هنري/مرمت موزه هنرهاي معاصرحالا حالاها كار دارد

اكرم محمدي

گروه يادداشت و تحليل پايشگر-۱۳ شهريور ماه امسال هادي مظفري رييس مركز هنرهاي تجسمي وزارت فرهنگ و ارشاداسلامي در نخستين نشست خود با اهالي رسانه اخباري را در مورد مرمت موزه هنرهاي معاصر اعلام كرد.

او در اين نشست كه دقيقا دو ماه بعد از روي كار آمدنش برگزار شد،اعلام كرد  كه ۹۸روز از مرمت موزه هنرهاي معاصر گذشته و طبق برنامه ريزي ها ۱۱۶ روز ديگر باقي مانده است و…

از آن زمان ۱۰۴ روز گذشته و حالا هنوز هم مرمت موزه ،به اتمام نرسيده است.البته با توجه به تاريخ و زماني كه اعلام شده،حالا ديگر شمارش معكوس براي پايان كار آغاز شده اما شمارش معكوسي كه حالا حالا ها به نتيجه نمي رسدوآنگونه كه مشهود است ، كار مرمت موزه تا سال آينده به طول مي انجامد و با توجه به اين شرايط ، اشاره به چند نكته ضروري است.

– در طول سال هايي كه از عمر موزه هنرهاي معاصر مي گذرد،اين نخستين بار است كه موزه مرمت مي شود،پس نبايد در مورداين مسئله تعجيل به خرج داد اما اشتباه ، تاريخ وزماني بود كه اعلام شد.زماني كه درست برآورد نشده بود و زود اعلام شد.

– مسئولان  بايد در مورد انتخاب پيمانكار مرمت موزه ،دقت عمل بيشتري به خرج مي دادند چرا كه پيمانكار، مرمت وبازسازي خانه موزه شهيد بهشتي را به عنوان نمونه كارقبلي اش با اين بنا مقايسه مي كرد در حالي كه مرمت مكاني مثل موزه هنرهاي معاصرقابل قياس با يك خانه موزه نيست.

– نكته بعدي در مورد تغيير مديران و مسئوليت هايي است كه به عهده مي گيرند.متاسفانه وقتي مديري در كشور ما تغيير مي كند،اگر چه مسئوليت هايش به مدير بعدي واگذار مي شود اما مدير جديد تعهدات  مديريت سابق را نمي پذيرند  .

مرجع اخبار رسمي

– طبق تاريخي كه مسئولان پيشين و البته پيمانكاري كه مرمت موزه را برعهده گرفته بود،كار مرمت و تعمير اين سازه ،كار بايد تا ۱۲ روز ديگربه پايان برسد اما با وضعيت فعلي اين اتفاق نمي افتد.

البته پيمانكار بايدتحقيق و مطالعه بيشتري در مورد بنا انجام مي داد چرا كه يكي از موارد مطرح شده اين است كه در هنگام كار به موانع و مشكلات جديدي برخورد كردند كه غير قابل پيش بيني بوده  كه طرح اين مسئله از سوي يك مهندس حرفه اي! چندان جالب نيست،چرا 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۶:۳۱ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :