پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

چه شد كه به واردات گوشت يخي روي آورديم

چه شد كه به واردات گوشت يخي روي آورديم

اخبار سياسي پايشگر- عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي بر ضرورت برخورد قاطع‌تر دستگاه‌هاي نظارتي با متخلفان در بازار تاكيد كرد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پايشگر، سيد ناصر موسوي لارگاني اظهار كرد: ما دستگاه‌هاي نظارتي زيادي در كشور داريم كه هر كدام بنا به وظيفه خود بايد بر اجراي قوانين، قيمت‌ها و عملكردها نظارت داشته باشند، اما به اعتقاد من اين نظارت در حوزه فروش كالاها و توليدات به صورت جدي اعمال نمي‌شود و با تخلفات به شكل قاطعانه برخورد نمي‌شود.

وي نظارت بر اجراي قوانين را از مهم‌ترين وظيفه مجلس شوراي اسلامي عنوان و خاطر نشان كرد: گزارش تفريغ بودجه ديوان محاسبات نشان مي‌داد كه در بودجه سال ۱۳۹۶، ۶۲ درصد انحراف وجود داشته است، ما الان دو ماه است وقت مجلس را براي بررسي و تصويب بودجه در كميسيون تلفيق و صحن مجلس شوراي اسلامي گرفتيم در حالي كه اگر قرار باشد بر قوانين مصوب نظارت نكنيم اين بررسي كار بيهوده‌اي است و مي‌توان لايحه بودجه را به صورت يكجا تصويب كرد.

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه مجلس به خوبي وظيفه نظارتي خود را انجام نمي‌دهد،‌يادآور شد: البته مواردي از تحقيق و تفحص و سوال در مجلس شوراي اسلامي مطرح مي‌شود، اما نتيجه نهايي آن روشن نيست. ما تحقيق و تفحص‌هاي زيادي داشتيم كه تخلفات در آنها محرز بوده، اما سرانجامي نداشته است.

مرجع اخبار رسمي

اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌كه سازمان مبارزه با قاچاق كالا و ارز مي‌تواند بسياري از مشكلات را حل كند، ادامه داد: اگر با كالاي قاچاق به صورت جدي مبارزه مي‌شد خيلي از توليدي‌هاي ما كه تعليق شده دچار اين وضع نمي‌شدند يا در مورد تعزيزات بعضا افراد گرانفروش را جريمه مي‌كردند كه به نظر من برخورد قاطع و كافي نيست؛ همچنين وظيفه دستگاه قضايي در اين زمينه وظيفه سنگيني است. مدتي با مفسدين اقتصادي برخورد مي‌شد و ما شاهد تثبيت قيمت ارز و حتي كاهش قيمت‌ها بوديم و وقتي اين برخورد رها شد وضع به قبل برگشت.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۰۲:۱۴ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :