پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

رئيس جمهور: چيزها در دل دارم، شهامت گفتنش را دارم، ولي گفتن آن را براي كشور مفيد نمي دانم / «ارز ۴۲۰۰ توماني» نظر همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادي دولت بود؛ اگر يك نظر مخالف بود نمي پذيرفتم

متاسفانه در حين اجراي تصميم تك نرخي شدن ارز متوجه شديم برخي كه به تيتر واردكننده و سرمايه گذار از بانك مركزي ارز گرفتند، فرم هايي را ساختند و نصف آن مبلغ دريافتي يا حتي تا دو سوم آن پول را در بازار آزاد فروختند و خرابي ايجاد كردند . برخي مي گويند چرا از كسي كه ارز گرفته و جنسي را وارد كرده، دولت از او ما به التفاوت مي گيرد، كسي ارزي را از دولت گرفته و به بها آزاد مي فروشد، در صورتيكه دولت ما به التفاوت نگيرد يعني بعضي از رانت استفاده كرده اند . حسن شيخ شامگاه سه روز شنبه در جلوس كرد توسعه و افتتاح همزمان طرح هاي زيربنايي و اقتصادي استان سمنان در تالار هلال احمر شهر سمنان افزود: دولت قصد ورود به خيلي از مسايل را ندارد، برخي مي گويند چرا تمام مسايل دولت به مردم گفته نمي شود، نمي گوييم، زيرا در شراي گفتن آن براي مردمان و همبستگي مرزوبوم مفيد نباشد كار در مرز و بوم طاقت فرسا تر مي شود . 

 

 پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


وي با تاكيد بر اين كه همه بايد در كنار نيز براي رئيس مرزو بوم دست به دست هم بدهيم، تاكيد كرد: چيزها در دل دارم، شهامت گفتنش را دارم، اما گفتن آن را براي مرز و بوم مفيد نمي دانم . 
مديريت جمهوري با ابلاغ اين‌كه بعضي در مرز و بوم عينك خاصي بر ديده دارند، افزود: در دوره اي موقعيت عادي و متعادلي در مرز و بوم برقرار كرديم، ولي بعضي ها كه وارد شدن سرمايه گذاران فرنگي را نمي ديدند حال كه آن ها در حالا خروجند با عينك ذره بيني تك تك را بازگو مي نمايند . 
وي اين سئوال را مطرح كرد كه اين عده چرا وارد شدن سرمايه گذاران خارجي را نمي گفتند البته الان با آمار در خبرنامه و رسانه هايشان عنوان مي كنند؟ روضه خوان با اشاره به اقدام هاي دولت دانايي و اميد براي بهبود موقعيت اقتصادي و تجاري ايران اسلامي با دنيا، افزود: شما نمي دانيد چقدر دشمنان جمهوري اسلامي ايران از اين دستاوردها عصباني بودند، توده اي در درون با اين نكته مسائل داشتند و دشمنان هم در بيرون نمي توانستند عظمت و اقتدار كشور ايران را تحمل كنند . 
مديريت جمهوري تاكيد كرد: نمي دانيم چرا نخستين نيمه خالي ليوان را بخش اعظم مي بينيم و نصفه مالامال را كمتر مي بينيم، مشكلاتي داريم، مملكت در حالت تحريم ميباشد ابرقدرتي مثل ايالات متحده و رژيم منحوس صهيونيستي با ما نبرد مي نمايند و كشورهايي ك متاسفانه دولت هايشان اسم اسلامي دارا‌هستند برعليه ما توطئه مي نمايند . 
وي با بيان اينكه موقعيت مرزوبوم معمولي نمي باشد ولي مي بايست همه در اين حالت دست به دست نيز بدهيم، بيان كرد: نكته اي در اين جلوس كرد مطرح شد اين‌كه چرا بخشنامه ها و مقررات تغيير‌و تحول مي كند، چرا به توليدكننده و صادركننده ياري نمي شود و دولت آن‌ها را به عنوان سربازان خط مقدم نمي داند . 

 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


وي با اشاره به اين كه آنچه واقع مي شود با آنچه بيان مي شود مختلف است، طولاني تر كرد: اين مسائل كه خيلي از مردم ممكن مي‌باشد به جزئيات با خبر نباشند طبيعي هست . 
مديريت جمهوري گفت: توطئه آمريكا را در فروردين ديديم و در نشستي اقتصادي در مرحله ملي با حضور مسوولان، معاونان و مشاوران اقتصادي سرزمين تصميمي به واقعه آراء گرفتيم، در آن جلوس كرد از كليه سئوال شد و در صورتيكه يك حيث مخالف بود نمي پذيرفتم . 
او ادامه داد: تمام وزيران، معاونان و مشاوران در آن جلوس كرد تاكيد داشتند كه ارز تك نرخي شود، در آن جلوس كرد تمامي به حادثه معتقد بودند با ارز با نرخ 4200 تومان تمام نيازمندي ميهن كامل تامين مي شود . 
رئيس جمهوري حافظه نشان كرد: اين تصميم به تندرست به سرانجام مي رسيد به شرطي كه همه گيرندگان تصويب سفارش درست كار مي كردند . 
او با اشاره به اينكه مساله داراي اهميت در اين دربين برد يا سوء استعمال برخي بود، گفت: در هر رخ تصميم گرفتيم و به همه مسوولان و مشاوران اقتصادي گفتم اين تصميم سود قوانيني مي باشد كه ما را الزام كرده و ما مجبور به تك نرخي كردن ارز بوديم . 
مدير جمهوري بيان كرد: در شراي مردم ملازمت و همراهي مي كردند موفق مي شديم در‌صورتي‌كه حال حاضر هم ارز را تك نرخي كنيم با ملازمت مردم نيازمندي مرز و بوم را مي شود تامين كرد . 
روحاني يادآور شد: متاسفانه در حين اجراي تصميم تك نرخي شدن ارز متوجه شديم بعضا كه به تيتر واردكننده و سرمايه گذار از خزانه مركزي ارز گرفتند، فرم هايي را ساختند و نصف آن مبلغ دريافتي يا چه بسا تا دو سوم آن پول را در بازار آزاد فروختند و خرابي ايجاد كردند . 
او با اشاره به سخنراني خويش در جمع دانشجويان استان سمنان گفت: در اين نشست به تفكر فرو رفتم چون دانشجوها بايستي در مورد ميهن فعال باشند . 

 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


روضه خوان بيشتر كرد برخي دانشجوها اطلاعاتشان از عمل هاي اقتصادي فرهنگي و سياسي ناقص است در حالي كه براي ما با اهميت است در اين شرايط همه دست به دست بدهيم . 
وي ادامه داد: بعضي مي گويند چرا از كسي كه ارز گرفته و جنسي را وارد كرده، دولت از وي ما به التفاوت مي گيرد، كسي ارزي را از دولت گرفته و به ارزش آزاد مي فروشد، در صورتي‌كه دولت ما به التفاوت نگيرد يعني برخي از رانت به كار گيري كرده اند . 
وي با بيان اينكه مردم، كاسبان و وارد كنندگان كشور متدين هستند، افزود: اما افرادي ميباشند كه تمام اصول فقاهتي و اخلاقي را مراعات نمي كنند . 
روحاني بيشتر كرد: دولت نيز نقص هايي دارااست البته ياري آنهايي كه مي بايست به دولت امداد نمايند به مقدار كافي نمي باشد . 
وي تاكيد كرد: اين مساله اي كه امروز مي گويند بخشنامه و ضوابط را دولت چرا عوض مي نمايد علت آن فضاهايي هست كه پيش مي آيد كه كمتر قابل پيش بيني مي باشد . 
وي با بيان اينكه ما ملت انقلاب، اخلاقي و تحت درفش امام رضا (ع) و علاقه به خاندان بايد بخش اعظم همديگر را امداد كنيم، افزود: كافي نبودن سرمايه در گردش را مي دانم و روش حل بعضا مشكل‌ها ميهن امداد بانك هاست . 
مديريت جمهوري تاكيد كرد: دولت به تنهايي قدرتمند به حل خلل ها نمي‌باشد تمام خزانه هاي دولتي، خصوصي و خصولتي و انواع بانكها مي بايست ياريگر دولت باشند . 
او با اشاره به اينكه خزانه بايد اموال، شركتها و بنگاه هاي اقتصادي خود را بفروشند، طولاني تر كرد: اين جنبش خزانه اقتصاد را يخ‌زده كرده ميباشد . 
او ابلاغ كرد: توشه سنيگيني در اقتصاد مرزوبوم بر دوش بانكهاست، مسايل اقتصادي فارغ از بانكها نمي چرخد و خزانه ها بايد عمده دولت را امداد كنند تا دولت بتواند از حالت سخت عبور كند . 
مديريت جمهوري با ابراز خرسندي از حضو ردر استان سمنان ، گفت: در اين استان هم ميهمان و هم ميزبانيم، استان سمنان فرهنگ و تمدن دوست و پرتلاش در مسيري هست كه مي تواند براي سال هاي آتي داعيه كند بيكاري را به مرز متوسط جهاني مي رساند كه اهميت بالايي براي ما دارااست . 
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي كشور ايران امروز سه شنبه وارد استان سمنان شد و تا فردا برنامه هاي مختلفي در اين استان دارااست . 
سخنراني مردمي در عده مردمان شاهرود، شركت در اجلاس سراسري نماز، سخنراني به مناسبت روز دانشجو در توده دانشجو ها استان و حضور در شوراي اداري استان سمنان از جمله برنامه هاي مديريت جمهوري در اين سفر دو روزه مي باشد . 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


هم‌زمان با مهاجرت كاروان دانايي و آرزو به استان سمنان ، جمعي از وزراي كابينه روحاني هم براي بهره‌برداري و آغاز عمليات اجراي ده ها طرح متفاوت به شهرستان ها مهاجرت خواهند كرد . 
روضه خوان پيش از اين در فروددين ماه ماه 95 هم پا با كاروان دور انديشي و اميد به استان سمنان مسافرت كرده بود . 
براي اين سفر 78 طرح با اعتبار يك هزار و 466 ميليارد تومان مدنظر است تا در سال هاي آينده انجام شود . 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۶:۴۳ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :