پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

افشاگري وزيرخارجه پيشين و عصبانيت ترامپ/ ترامپ: تيلرسون كودن و تن پرور بود

افشاگري وزيرخارجه قبلي و عصبانيت ترامپ/ ترامپ: تيلرسون كودن و تن پرور بود مدير جمهور آمريكا، وزير خارجۀ قبل خود را ابله و تن پرور ناميد . 
به گزارش تيم خبر خبرگزاري جوان به نقل از العالم، ترامپ در توييتر با لحني توهين آميز به نقدها «ركس تيلرسون»، وزير خارجه كهن آمريكا پاسخ داد و اعلام كرد كه امكانش نبوده زودتر «از شر او» خلاص شود . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي


ترامپ سال گذشته «ركس تيلرسون» را از سمتش اخراج و «مايك پامپئو» را به عنوان جايگزين او معرفي كرد . يك عدد از اختلافات ترامپ با تيلرسون، حمايت وزير خارجه قديمي از ماندن ايالات متحده در برجام بود . 
ترامپ در توئيتر نوشت: «مايك پامپئو دارد كارش را فوق‌العاده انجام ميدهد . به او خيلي افتخار مي كنم . سلف او، ركس تيلرسون گنجايش خيالي لازم را نداشت . او ابله و مثل صخره ساكت بود و نمي‌توانستم زودتر از شرش خلاص شوم . به شدت تنبل بود .» 
او در ادامه مدعا گرديده با وارد شدن پامپئو روحيه تازه‌اي در وزارت خارجه آمريكا ايجاد شده است . 
پيش از اين تيلرسون در مصاحبه‌اي از ترامپ نفد كرده بود . 
تيلرسون در جواب به سوال اجراكننده سي‌بي‌اس براي توصيف ترامپ، آغاز خنديد و آنگاه گفت: «من هيچ وقت دونالد ترامپ را تا آن روزي كه از اينجانب درخواست كرد وزير خارجه ايالات متحده نحس نديده بودم .» 
وي بيشتر كرد: «او بر اساس حس‌هاي دروني‌اش عمل انجام ميدهد . گاهي به لحاظ مي آيد سواي تأمل فعاليت مي‌كند، البته نيتش اين نيست كه بي‌فكر باشد . تامل مي‌كنم در واقع مي‌خواهد بر پايه غرايز دروني‌اش عمل كند .» 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي


تيلرسون قبلي از انتخاب به تيتر وزير خارجه ايالات متحده رئيس برهان كمپاني اكسون‌موبيل بود . وي گفت: «براي من، به عنوان فردي كه از كمپاني منظم و زياد فرايندمدار اكسون موبيل آمده بود، فراوان چالش‌انگيز بود با مردي كار كنم كه دوچندان بي‌نظم است، قرائت را دوست ندارد، گزارش‌هاي توجيهي را نمي‌خواند و دوست ندارد خيلي وارد جزئيات مساله شود و صرفا مي‌گويد: ببين، اين چيزي هست كه من به آن معتقدم و شما مي تواني اينجانب را مجاب كني كه اينطور نيست، ولي اكثر وقت‌ها نمي‌تواني اين فعاليت را انجام دهي .» 
وزير خارجه كهن ايالات متحده در بخش ديگري از اين راي زني به اصرار ترامپ براي انجام امور علي‌رغم ضديت آن با قانون اشاره كرده است . 
وي گفت: «اغلب اوقات، رئيس‌جمهور مي‌گفت اين كاري مي باشد كه مي‌خواهم انجام دهم و ميخواهم آن را اينطور انجام بدهم و مجبور بودم به وي بگويم، آقاي رئيس‌جمهور فهم و شعور ميكنم مي‌خواهي چه كاري انجام دهي، ولي نمي‌تواني آن را اينطور انجام بدهي زيرا ضابطه را نقض مي‌نمايد .» 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي


تيلرسون گفت: ترامپ زماني كه مشاجره به اينجا مي‌كشيد دوچندان مأيوس ميشد . 
او ادامه داد: «به وي مي‌گفتم ما ميتوانيم اين كار را انجام دهيم؛ مي توانيم به كنگره مراجعه كنيم و اين قانون را تغيير‌و تحول بدهيم . در‌صورتي‌كه اين عمل را انجام بدهي، هيچ اشكالي ندارد . مي‌گفتم اگر تصميم بگيري اين عمل را انجام دهيم اينجانب حاضرم آنجا (كنگره) بروم و تا آنجا كه مي توانم براي آن تلاش كنم .» 
تيلرسون تصريح كرد: ترامپ با به كار گيري از ابزار توئيتر كه آن ايام مردمان برايش ارزش زيادي قائل بودند توانست رئيس‌جمهور شود . وي گفت: «صادقانه بگويم، واقعاً اذيت مي‌شوم كه مي‌بينم مردم آمريكا دوست دارند اينقدر ناچيز از مساله راز در بياورند . آن‌ها با ۱۲۸ كاركتر (حرف) راضي مي گردند .» 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۷:۵۴ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :