پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

آماده‌باش كامل آمريكايي‌ها براي رزمايش سپاه فرمانده نيروي زميني سپاه

آماده‌باش كامل آمريكايي‌ها براي رزمايش سپاه فرمانده نيروي زميني سپاه

 

از عكس العمل آمريكايي‌ها به برگزاري اين رزمايش نيز خبر اعطا كرد . وي اذعان كرد كه «آمريكا از خوف رزمايش سپاه به دست و پا افتاده و به تمامي نيروهايش در منطقه مهيا باش بدون نقص داده است» . آماده‌باش بي نقص آمريكايي‌ها براي رزمايش سپاه به گزارش افكارنيوز، رزمايش فرستاده اعظم (ص) ۱۲ نيروي زميني سپاه از امروز در منطقه همگاني خليج فارس برگزار مي‌شود؛ رزمايشي كه به گفته سردار «محمد پاكپور» فرمانده نزسا، نسبت به رزمايش‌هاي قبل اين نيرو از ويژگي‌ها و خصوصيات متمايزي برخوردار مي‌باشد . 
يگان‌هاي حاضر در رزمايش در اين رزمايش كه با شعار «نمايش قدرت و امنيت پايدار در سايه هم بستگي ملي و ظرفيت‌سازي‌هاي نوين دفاعي» برگزار مي‌شود، يگان‌هاي برگزيده نيروي زميني سپاه اعم از عكس العمل سريع، نيروي مخصوص و تكاوري، پهپاد‌هاي رزمي و شناسايي، بالگرد‌هاي هجومي، ترابري و بارريز، جنگال، مكانيزه، واحد‌هاي مهندسي و تخريب، سيستم‌هاي در دست گرفتن و فرماندهي و همينطور ناو تيپ ذوالفقار حيطه يكم نيروي دريايي سپاه حضور خواهند داشت . 
فرآيند رزمايش اين رزمايش در دو تراز انجام مي‌شود كه در سطح اوليه ابتدا از شناور‌هاي مردمي براي پوشش استفاده مي شود و پس از آن غواص‌ها عمليات خويش را در مقابل موضع ها دشمن فرضي آغاز ميكنند . در ادامه نيز موج دوم عمليات آغاز خواهد شد كه نيرو‌هاي عمل‌كننده با به كار گيري از مهمات جنگي، رزمايش را ادامه مي دهند . 
اولين‌هاي رزمايش در رزمايش نبي اعظم (ص) ۱۲ براي او‌لين توشه از مين‌هاي ضد بالگرد استعمال خواهد شد و نيز براي او‌لين بار واحد‌هاي زرهي از شناور‌ها خارج شده و به سمت كنار دريا حركت مي كنند . 

 

 مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي


ويژگي ممتاز رزمايش رزمايش فرستاده اعظم (ص) ۱۲ نيروي زميني سپاه براي نخستين توشه در تراز عملياتي «تهاجمي» اجرا مي‌شود؛ به اين مضمون‌ كه در صورتي‌كه دشمن بخواهد به تهديد و اعمال آن روي بياورد، نيرو‌هاي مسلح جمهوري اسلامي كشور‌ايران سراسر مهاجم و آفندي خواهند شد و هدف‌ها را در عمق جناح معاند تعقيب خواهند كرد . 
فرمانده نيروي زميني سپاه در همين زمينه گفته است: «دشمنان در محاسبات خويش بايستي اعتنا داشته باشند چرا كه دفاع ما تركيبي از آفند و پدافند مي‌باشد كه سبقه آفند آن از پدافند بيشتر است . آنان فكر نكنند كه در‌صورتي‌كه دستورالعمل ما دفاعي هست به معناي ايستادن ما پشت سنگر و دفاع است، اينگونه نمي باشد كه ما پشت سنگر خواهيم ايستاد تا آنها به ما حمله كنند» . 
عمليات‌هاي رزمايش «اجراي عمليات آبي- خاكي»، «سرپل گيري در ساحل»، «هجوم به حاشيه دريا و دفاع از آن» عمده‌ترين اجزاي اصلي رزمايش فرستاده اعظم (ص) ۱۲ هستند . سردار پاكپور با اشاره به اين اقدامات در حريان رزمايش گفت: «اين قابليت‌ها در يك سيستم رزمي به هم پيوسته و مشابه به صحنه‌هاي حقيقي و واقعي در رزمايش قضيه ارزيابي قرار خواهد گرفت» . 
فرمانده نيروي زميني سپاه روز قبلي با بيان اينكه در يك فرآيند ارتقاي فني و تاكتيكي در مورد سيستم‌هاي كنترل و فرماندهي رزمي هستيم كه در اين رزمايش آن ها را زمينه چك قرار خواهيم داد، گفته بود «دقت حريق ما در بازه دفاع مقدس مناسب نبود، از دهه هشتاد به آن گاه آغاز به فعاليت بر روي توجه آتش توپخانه كرديم كه امروز توپخانه نيروي زميني سپاه به گلوله‌ها و توپ‌هاي هوشمند مجهز گرديده است» . 

 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي


هدف رزمايش مهم ترين هدف رزمايش رسول اعظم (ص) ۱۲ به گفته سردار پاكپور «واقعي و ظريف كردن معادلات بازدارندگي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران در دهان دشمن» ميباشد . كينه كه مزه ضرب شست‌هاي نيرو‌هاي داراي سلاح جمهوري اسلامي كشور ايران را يك سري و يكسري توشه طي سال ها اخير تجربه كرده است . 
واكنش ايالات متحده فرمانده نيروي زميني سپاه در نقطه پايان جلوس كرد خبري روز گذشته كه در قشم برگزار شد، از برخورد آمريكايي‌ها به برگزاري اين رزمايش نيز خبر بخشيد . او اعلام كرد كه «آمريكا از واهمه رزمايش سپاه به دست و پا افتاده و به همگي نيروهايش در حيطه آماده باش كامل داده است» . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۰:۰۷ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :