پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

مصاحبه با محمدرضا تاجيك مشاور

تيزر: مصاحبه با محمدرضا تاجيك مشاور مدير دولت اصلاحات مصاحبه با محمدرضا تاجيك تحليل‌گر شاخص اصلاح‌طلبان و مشاور سيدمحمد خاتمي در دولت دوم خرداد به‌زودي منتشر مي شود . ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ سياسي گزارش و محاسبه سياسي نظرها تيزر: راي زني با محمدرضا تاجيك مشاور مدير دولت اصلاحات به گزارش خبر نگار سياسي خبرگزاري تسنيم، در اين گفت‌وگو كه به‌صورت كار مشترك توسط خبرگزاري تسنيم و مجله فرهيختگان انجام شده، با محمدرضا تاجيك در رابطه موضوعات كليدي سياسي و اجتماعي كشور به مشاجره نشسته‌ايم . وي در اين گفت‌وگوي آشكار به پرسش‌هاي متنوعي در رابطه احوال سياسي اجتماعي ايران، برخي تحليل‌هاي مطرح‌شده در رابطه آتي ايران، رابطه اصلاح‌طلبان با دولت آقاي روضه خوان و . . . جواب داده است . 

مرچع اخبار رسمي
متن بي نقص اين مذاكره فردا به‌صورت مشترك در خبرگزاري تسنيم و خبر نامه فرهيختگان منتشر خواهد شد . همينطور فيلم اين گفت‌وگو هم به‌روي خروجي خبرگزاري تسنيم و صفحات مجازي خبر نامه فرهيختگان قرار خواهد گرفت . 
محمدرضا تاجيك متولد 1337، نويسنده، مترجم و فعال سياسي اصلاح‌طلب ميباشد . او در سال 1356 در فن علم ها سياسي دانشگاه تهران پذيرفته شد و با وقوع انقلاب، تحصيلاتش ناتمام ماند . پس از آن به‌مدت 2 سال در مكتب عالي شهيد مطهري درس‌ طلبگي خواند . 
تاجيك بعد از آن از گشايش دانشگاه‌ها در پي انقلاب فرهنگي به تحصيلاتش ادامه بخشيد و در سال 1369 فارغ التحصيل شد . پس از فارغ‌التحصيلي در بازه زماني ليسانس، علم آموزي در بازه زماني فوق‌ليسانس علوم سياسي دانشگاه آزاد و فوق‌ليسانس ارتباط ها بين‌الملل دانشكده تهران را پي گرفت و پس از اتمام تحصيلات، از پايان‌نامه خويش در رشته روابط بين‌الملل در مورد «دكترين‌هاي امنيت ملي» دفاع كرد ولي دفاع از پايان‌نامه فوق‌ليسانس علم ها سياسي‌ خويش را كه در زمينه جنبش‌هاي جديد اجتماعي بود، ناتمام گذاشت و براي ادامه تحصيل به انگلستان سفر كرد . 
تاجيك در دانشگاه «اسكس» انگلستان، علم آموزي در رشته نوين «تحليل گفتمان» را مقدمه كرد . فورا پس از دفاع از پايان‌نامه فوق‌ليسانس يعني در سال 1372 با دفاع از تز دكترايش با تيتر «دگربودگي و هويت» فارغ‌التحصيل شد و پيشين از برگزاري جشن و پاي كوبي فارغ التحصيلي به جمهوري اسلامي ايران رجوع و برگشت . وي پس از بازگشت عضو هيئت علمي دانشكده شهيد بهشتي شد و به تدريس علم ها سياسي در اين كالج پرداخت . تاجيك در بازه رياست جمهوري محمد خاتمي، مشاور مديريت جمهور و رئيس «مركز بررسي‌هاي استراتژيك سر گروهي جمهوري» بود و در جريان همه پرسي سال 1388 به‌عنوان مشاور ارشد موسوي فعاليت مي كرد . مجلس سناريو‌هايي را در برابر اجرايي نشدن "SPV" در حيث دارد عضو كميسيون امنيت ملي مجلس گفت: اگر «spv» اجرا نشود قطعاً مجلس متناسب با پاسخ‌ها و راهكار‌هاي اروپايي‌ها تصميم لازم را اتخاذ مي كند . ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰ سياسي مجلس و دولت ايران نظرها مجلس سناريو‌هايي را در برابر اجرايي نشدن "SPV" در حيث دارد محمدابراهيم رضايي، عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت‌ملي و سياست‌خارجي مجلس شوراي اسلامي، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري تسنيم، با بيان اينكه پس از خروج ايالات متحده از برجام اتحاديه اروپا براي ادامه تبادل با كشور ايران توصيه سازو‌كاري مالي موسوم به «SPV» را مطرح كرد،گفت: متأسفانه تا به امروز اين سازوكار اجرايي نشده و اروپايي‌ها در اين مورد بدعهدي كردند . 
وي با ابلاغ اينكه اروپايي‌ها در يك نمايش حساب شده به يار ايالات متحده نقش بازي مي نمايند و ما را فريب مي‌دهند، افزود: كشورهاي اتحاديه اروپا به‌دليل تعلق به آمريكا و فشار‌هاي سياسي اين مرزوبوم به تعهدات خويش عمل نكرده‌اند . 
عضو هيئت رئيسه كميسيون امنيت ملي مجلس طولاني تر كرد: به


برچسب: مرجع اخبار رسمي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۴:۳۶ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :