پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

احداث پالايشگاه در خارج از كشور براي فروش نفت

 پايگاه خبري تحليلي

مرجع اخبار رسمي

پايشگر-عضو اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي نفت ، گاز و پتروشيمي گفت: اگر بتوانيم در خارج از كشور پالايشگاه بسازيم، مي‌توانيم نفت را بدون دردسر بفروشيم چون رقم زير ۳۰ درصد مشمول تحريم نمي‌شود. 

به گزارش پاشگر،حسن خسروجردي در گفت‌وگو با ايلنا، درباره صادرات گاز به عنوان آلترناتيوي براي محدودويت‌هاي فروش نفت اظهار داشت: در حال حاضر بيشتر گاز توليدي در كشور را قرباني كرده و مي‌سوزانيم و چيزي براي صادرات باقي نمي‌گذاريم.

وي افزود: ما اكنون بيشتر از حدود ۴۰ و نهايتا ۶۰ ميليون متر مكعب گاز براي صادرات نداريم در حالي كه مي‌توان از اين كالا ۵ هزار كالاي ديگر تهيه كرد ولي ما همه را مي‌سوزانيم و حدود ۶۲۰ ميليون متر مكعب در كشور مصرف مي‌كنيم.

عضو اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي در ادامه به لزوم صادرات گاز از مسير ال.پي.جي اشاره و تصريح كرد: جمع گاز ال.پي.جي ما در سال حدود ۶ ميليون تن است كه تقريبا تماما صادر مي‌شود و از اين لحاظ وضع خوبي داريم ولي جايگزين نفت نمي‌شود. اگر نفت پالايش شده و تبديل به فرآورده شود مثمر ثمرتر است و خروجي خوبي داشته و درآمد آن براي كشور عالي است.

وي يادآور شد: اگر بتوانيم در خارج از كشور پالايشگاه بسازيم، مي‌توانيم نفت را بدون دردسر بفروشيم چون رقم زير ۳۰ درصد مشمول تحريم نمي‌شود.

خسروجردي تاكيد كرد: مي‌توانيم از پالايشگاه‌ها در كشورهاي مختلف براي صدور نفت استفاده كنيم، اما اكنون از سوي مسئولان و نه بخش خصوصي انگيزه چنداني براي اين كار وجود ندارد.

وي يادآور شد: اگر پالايشگاه‌ها در كنار آب احداث شده و مقصد صرفا صادراتي داشته باشند، مي‌توانيم از خام فروشي نفت جلوگيري كرده و بيشتر در زمينه توليد برق و صادرات پروپان و بوتان و ال.پي.جي فعال باشيم.

عضو اتحاديه صادركنندگان فرآورده‌هاي نفت، گاز و پتروشيمي بيان كرد: اكنون هم در ايران و هم خارج از كشور گاز براي سوختن و گرمايش استفاده مي‌شود و اين جنايتي به بشريت است، بايد واحدهاي پتروشيمي را زياد كنيم و به جاي همان گازي كه براي سوختن مي‌رود، ال.پي.جي صادر كنيم.

وي در ادامه با اشاره به اينكه امكان تحريم فرآوره نسبت به نفت كمتر است، گفت: ما براي نفت نهايتا ۵۰ تا ۶۰ مشتري داريم اما در مورد فرآورده ۲ هزار مشتري داريم كه امكان رصد و تحريم آنها خيلي سخت است.

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۲:۲۲ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :