پايگاه خبري و تحليلي پايگاه خبري و تحليلي .

پايگاه خبري و تحليلي

زنگنه: ايران‌ به دنبال معاف شدن از كاهش توليد اوپك است

به گزارش خبرگزاري پايشگر به نقل از رويترز، زنگنه در بدو‌ ورود به وين به خبرنگاران گفت: «ما‌بايد از هرگونه تصميمي در مورد سطح توليد در آينده معاف شويم تا زماني كه تحريم هاي غيرقانوني تحميل شده عليه ما برداشته شود.»

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي

پيشتر منابع آگاه خبر داده بودند كه بر اساس طرح اول توافق كاهش توليد نفت، قرار نيست به هيچ يك از اعضاي اوپك معافيتي اعطا شود.

نماينده ايران‌ در اوپك نيز طي روزهاي اخير‌ اعلام كرده بود كه همان توليد كنندگاني كه توليد نفت را افزايش داده اند بايد بار كاهش‌توليد‌ را بر دوش بكشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۸:۲۹ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

رئيس جمهور: چيزها در دل دارم، شهامت گفتنش را دارم، ولي گفتن آن را براي كشور مفيد نمي دانم / «ارز ۴۲۰۰ توماني» نظر همه اقتصاددانان و مشاوران اقتصادي دولت بود؛ اگر يك نظر مخالف بود نمي پذيرفتم

متاسفانه در حين اجراي تصميم تك نرخي شدن ارز متوجه شديم برخي كه به تيتر واردكننده و سرمايه گذار از بانك مركزي ارز گرفتند، فرم هايي را ساختند و نصف آن مبلغ دريافتي يا حتي تا دو سوم آن پول را در بازار آزاد فروختند و خرابي ايجاد كردند . برخي مي گويند چرا از كسي كه ارز گرفته و جنسي را وارد كرده، دولت از او ما به التفاوت مي گيرد، كسي ارزي را از دولت گرفته و به بها آزاد مي فروشد، در صورتيكه دولت ما به التفاوت نگيرد يعني بعضي از رانت استفاده كرده اند . حسن شيخ شامگاه سه روز شنبه در جلوس كرد توسعه و افتتاح همزمان طرح هاي زيربنايي و اقتصادي استان سمنان در تالار هلال احمر شهر سمنان افزود: دولت قصد ورود به خيلي از مسايل را ندارد، برخي مي گويند چرا تمام مسايل دولت به مردم گفته نمي شود، نمي گوييم، زيرا در شراي گفتن آن براي مردمان و همبستگي مرزوبوم مفيد نباشد كار در مرز و بوم طاقت فرسا تر مي شود . 

 

 پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


وي با تاكيد بر اين كه همه بايد در كنار نيز براي رئيس مرزو بوم دست به دست هم بدهيم، تاكيد كرد: چيزها در دل دارم، شهامت گفتنش را دارم، اما گفتن آن را براي مرز و بوم مفيد نمي دانم . 
مديريت جمهوري با ابلاغ اين‌كه بعضي در مرز و بوم عينك خاصي بر ديده دارند، افزود: در دوره اي موقعيت عادي و متعادلي در مرز و بوم برقرار كرديم، ولي بعضي ها كه وارد شدن سرمايه گذاران فرنگي را نمي ديدند حال كه آن ها در حالا خروجند با عينك ذره بيني تك تك را بازگو مي نمايند . 
وي اين سئوال را مطرح كرد كه اين عده چرا وارد شدن سرمايه گذاران خارجي را نمي گفتند البته الان با آمار در خبرنامه و رسانه هايشان عنوان مي كنند؟ روضه خوان با اشاره به اقدام هاي دولت دانايي و اميد براي بهبود موقعيت اقتصادي و تجاري ايران اسلامي با دنيا، افزود: شما نمي دانيد چقدر دشمنان جمهوري اسلامي ايران از اين دستاوردها عصباني بودند، توده اي در درون با اين نكته مسائل داشتند و دشمنان هم در بيرون نمي توانستند عظمت و اقتدار كشور ايران را تحمل كنند . 
مديريت جمهوري تاكيد كرد: نمي دانيم چرا نخستين نيمه خالي ليوان را بخش اعظم مي بينيم و نصفه مالامال را كمتر مي بينيم، مشكلاتي داريم، مملكت در حالت تحريم ميباشد ابرقدرتي مثل ايالات متحده و رژيم منحوس صهيونيستي با ما نبرد مي نمايند و كشورهايي ك متاسفانه دولت هايشان اسم اسلامي دارا‌هستند برعليه ما توطئه مي نمايند . 
وي با بيان اينكه موقعيت مرزوبوم معمولي نمي باشد ولي مي بايست همه در اين حالت دست به دست نيز بدهيم، بيان كرد: نكته اي در اين جلوس كرد مطرح شد اين‌كه چرا بخشنامه ها و مقررات تغيير‌و تحول مي كند، چرا به توليدكننده و صادركننده ياري نمي شود و دولت آن‌ها را به عنوان سربازان خط مقدم نمي داند . 

 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


وي با اشاره به اين كه آنچه واقع مي شود با آنچه بيان مي شود مختلف است، طولاني تر كرد: اين مسائل كه خيلي از مردم ممكن مي‌باشد به جزئيات با خبر نباشند طبيعي هست . 
مديريت جمهوري گفت: توطئه آمريكا را در فروردين ديديم و در نشستي اقتصادي در مرحله ملي با حضور مسوولان، معاونان و مشاوران اقتصادي سرزمين تصميمي به واقعه آراء گرفتيم، در آن جلوس كرد از كليه سئوال شد و در صورتيكه يك حيث مخالف بود نمي پذيرفتم . 
او ادامه داد: تمام وزيران، معاونان و مشاوران در آن جلوس كرد تاكيد داشتند كه ارز تك نرخي شود، در آن جلوس كرد تمامي به حادثه معتقد بودند با ارز با نرخ 4200 تومان تمام نيازمندي ميهن كامل تامين مي شود . 
رئيس جمهوري حافظه نشان كرد: اين تصميم به تندرست به سرانجام مي رسيد به شرطي كه همه گيرندگان تصويب سفارش درست كار مي كردند . 
او با اشاره به اينكه مساله داراي اهميت در اين دربين برد يا سوء استعمال برخي بود، گفت: در هر رخ تصميم گرفتيم و به همه مسوولان و مشاوران اقتصادي گفتم اين تصميم سود قوانيني مي باشد كه ما را الزام كرده و ما مجبور به تك نرخي كردن ارز بوديم . 
مدير جمهوري بيان كرد: در شراي مردم ملازمت و همراهي مي كردند موفق مي شديم در‌صورتي‌كه حال حاضر هم ارز را تك نرخي كنيم با ملازمت مردم نيازمندي مرز و بوم را مي شود تامين كرد . 
روحاني يادآور شد: متاسفانه در حين اجراي تصميم تك نرخي شدن ارز متوجه شديم بعضا كه به تيتر واردكننده و سرمايه گذار از خزانه مركزي ارز گرفتند، فرم هايي را ساختند و نصف آن مبلغ دريافتي يا چه بسا تا دو سوم آن پول را در بازار آزاد فروختند و خرابي ايجاد كردند . 
او با اشاره به سخنراني خويش در جمع دانشجويان استان سمنان گفت: در اين نشست به تفكر فرو رفتم چون دانشجوها بايستي در مورد ميهن فعال باشند . 

 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


روضه خوان بيشتر كرد برخي دانشجوها اطلاعاتشان از عمل هاي اقتصادي فرهنگي و سياسي ناقص است در حالي كه براي ما با اهميت است در اين شرايط همه دست به دست بدهيم . 
وي ادامه داد: بعضي مي گويند چرا از كسي كه ارز گرفته و جنسي را وارد كرده، دولت از وي ما به التفاوت مي گيرد، كسي ارزي را از دولت گرفته و به ارزش آزاد مي فروشد، در صورتي‌كه دولت ما به التفاوت نگيرد يعني برخي از رانت به كار گيري كرده اند . 
وي با بيان اينكه مردم، كاسبان و وارد كنندگان كشور متدين هستند، افزود: اما افرادي ميباشند كه تمام اصول فقاهتي و اخلاقي را مراعات نمي كنند . 
روحاني بيشتر كرد: دولت نيز نقص هايي دارااست البته ياري آنهايي كه مي بايست به دولت امداد نمايند به مقدار كافي نمي باشد . 
وي تاكيد كرد: اين مساله اي كه امروز مي گويند بخشنامه و ضوابط را دولت چرا عوض مي نمايد علت آن فضاهايي هست كه پيش مي آيد كه كمتر قابل پيش بيني مي باشد . 
وي با بيان اينكه ما ملت انقلاب، اخلاقي و تحت درفش امام رضا (ع) و علاقه به خاندان بايد بخش اعظم همديگر را امداد كنيم، افزود: كافي نبودن سرمايه در گردش را مي دانم و روش حل بعضا مشكل‌ها ميهن امداد بانك هاست . 
مديريت جمهوري تاكيد كرد: دولت به تنهايي قدرتمند به حل خلل ها نمي‌باشد تمام خزانه هاي دولتي، خصوصي و خصولتي و انواع بانكها مي بايست ياريگر دولت باشند . 
او با اشاره به اينكه خزانه بايد اموال، شركتها و بنگاه هاي اقتصادي خود را بفروشند، طولاني تر كرد: اين جنبش خزانه اقتصاد را يخ‌زده كرده ميباشد . 
او ابلاغ كرد: توشه سنيگيني در اقتصاد مرزوبوم بر دوش بانكهاست، مسايل اقتصادي فارغ از بانكها نمي چرخد و خزانه ها بايد عمده دولت را امداد كنند تا دولت بتواند از حالت سخت عبور كند . 
مديريت جمهوري با ابراز خرسندي از حضو ردر استان سمنان ، گفت: در اين استان هم ميهمان و هم ميزبانيم، استان سمنان فرهنگ و تمدن دوست و پرتلاش در مسيري هست كه مي تواند براي سال هاي آتي داعيه كند بيكاري را به مرز متوسط جهاني مي رساند كه اهميت بالايي براي ما دارااست . 
حجت الاسلام والمسلمين حسن روحاني رئيس جمهوري اسلامي كشور ايران امروز سه شنبه وارد استان سمنان شد و تا فردا برنامه هاي مختلفي در اين استان دارااست . 
سخنراني مردمي در عده مردمان شاهرود، شركت در اجلاس سراسري نماز، سخنراني به مناسبت روز دانشجو در توده دانشجو ها استان و حضور در شوراي اداري استان سمنان از جمله برنامه هاي مديريت جمهوري در اين سفر دو روزه مي باشد . 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي 


هم‌زمان با مهاجرت كاروان دانايي و آرزو به استان سمنان ، جمعي از وزراي كابينه روحاني هم براي بهره‌برداري و آغاز عمليات اجراي ده ها طرح متفاوت به شهرستان ها مهاجرت خواهند كرد . 
روضه خوان پيش از اين در فروددين ماه ماه 95 هم پا با كاروان دور انديشي و اميد به استان سمنان مسافرت كرده بود . 
براي اين سفر 78 طرح با اعتبار يك هزار و 466 ميليارد تومان مدنظر است تا در سال هاي آينده انجام شود . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۱۶:۴۳ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

توضيح سردار نقدي درخصوص اظهاراتي كه جنجال به پا كرد

به گزارش افكارنيوز، سردار محمد رضا نقدي نائب رئيس فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به تحريف سخنانش بوسيله روزنامه مدني كشور ايران پاسخ بخشيد . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي 


متن كامل جوابيه سردار نقدي به شرح زير است: رئيس مسئول روزنامه‌ي ايران درود عليكم در روزنامه‌ي ايران در مورخ ۹۷/۹/۱۰ مطلبي با عنوانِ «سردار، مورّخ شده‌اند!» درج شده بود، كه به‌ظاهر، مشتمل بر نقدِ گفته‌هاي من بود . در اين يادداشت آمده بود: «روز پنجشنبه، سردار محمدرضا نقدي، سخناني را مطرح كرد كه بازتاب‌هاي زيادي در فضاي رسانه‌اي داشت . از جمله صحبت‌هاي وي در خصوص كوروش كه وي را شاهي ساخته‌ و‌ پرداخته‌ ديگرافراد مي داند كه اصلاً نشاني از او در تاريخ نمي باشد و براي رابطه‌ي ايرانيان با يهوديان، عَلَم شده هست . از منظرهاي مختلفي مي‌توان اين اظهاراتِ آقاي نقدي را موردِ كنكاش قرار داد، ولي قبل از هرچيز، شايد خوبتر بود ايشان به‌خاطر مي آورد كه شخصيّتِ علميِ بزرگي در حدّ علامه‌ي طباطبايي در تفسيرِ الميزان، كوروش را همان ذوالقرنين موردِ اشاره در قرآن مي داند است .» 
از آنجاكه سخنانِ عبد تحريف شده و چنين برداشتي صحيح نيست، خواهشمند است برابرِ قانونِ مطبوعات، پاسخِ بنده را در به عبارتي صفحه و با عنواني در به عبارتي اندازه، درج فرمائيد . 
به‌عنوانِ روزنامه‌نگار، به‌خوبي آگاهيد كه برداشت نادرست و يا تحريفِ سخنِ سايرافراد و سپس محكوم‌كردنِ آن سخنِ تحريف‌شده، از انصاف و خلق و خوي حرفه‌اي، مشقت بار به‌دور است . روزنامه‌نگارِ حرفه‌اي، در صورتي‌كه سخن و حيث و موضعي درباره‌ گفته‌ سايرافراد دارد، بايستي ابتدا، سخنِ او را بدونِ كم‌و‌كاست و عاري از دخل‌وتصرّف، نقل كند، و سپس به نقادي و رد و ابطال بپردازد۰ نسبت دادن به چندين جمله از سخنراني طولاني و ناديده به چنگ آوردن گذشته و آنگاه آن و برداشت ذوق و سليقه اي و نادرست از آن كار درستي نمي باشد . 
واقعيّتِ اين مي‌باشد كه آنچه بنده در سخنرانيِ خويش گفته‌ام، انكارِ وجودِ شاهِ آدمكشي به‌نام كوروش كه شهرهاي زيادي را با زورِ سرنيزه و كشت‌و‌كشتار، به قلمروِ حكومتِ خويش ملحق كرد، نبود، بلكه عبارت بود از نفيِ بزرگنمايي‌هاي غيرواقعي و چهره‌سازي‌هايي دروغين و افسانه‌اي درباره‌ وي كه رژيم پهلوي و صهيونيست ها آن را ساخته و پرداخته اند و فعلا از سوي بعضا جريان‌هاي سياسي و فكري، ادامه يافته ميباشد . 
۱- اينجانب در آن سخنراني چنين گفتم: تاريخِ ايران، تاريخي دست‌كم هفت‌هزار ساله و شايد ده‌هزار ساله ميباشد و نه دوهزار و پانصد ساله؛ به‌طوري‌كه قسمتي از آثارِ آن مورخ هفت هزارساله، در شهرِ سوخته‌ زابل و هكمتانه‌ همدان، كشف گرديده مي باشد . امّا رژيمِ منحوسِ پهلوي و جريان‌هاي فكري و رسانه‌اي وابسته به صهيونيست‌ها، اين چندهزار سال از تاريخِ پُرعظمتِ ملّتِ كشور ايران را كنار گذاشته و اين‌گونه القاء كرده‌اند كه تاريخِ ايران، دوهزاروپانصد ساله است، تا در اثرِ اين سانسور، زمان براي محمدرضاشاهِ پهلوي مهيا شود كه كوروش را در رأسِ تاريخِ كشور ايران قرار دهد و از آنجاكه كوروش، حسبِ آنچه برخي مورّخان نوشته‌اند، ارفاقاتي نسبت به يهوديان داشته است، سود بگيرند كه ما هم روز جاري مي بايست به او تأسي كنيم و با صهيونيست‌ها، رابطه‌ مودّت دوستي داشته باشيم! امام خامنه اي در اين مورد مي فرمايند: خارجي ها اصرار داشتند هخامنشي ها را بالا بياورند و مطرح كنند و كوروش و داريوش را اوليه مورخ بدانند ، حتي مادها را نيز از حافظه برده اند فعاليت مستشرقين اروپايي در اين مسئله خيلي صادقانه نبوده . . . . . در سرتاسر كشور ايران كنوني ما تمدنهاي فراوان ديرين كه برخي احتمال دارد از فرهنگ از فرهنگ وتمدن مصر هم كهن تر باشد وجود دارد؛ فرهنگ وتمدن هاي ۶ هزار ساله و۷ هزار ساله .(۱۹ تير ۸۳ همدان) ۲- كوروش، هرگز شخصيّتِ برجسته و بزرگي نبوده كه بتوان او را در رأس و صدر ِتاريخِ كشور ايران نشاند، بلكه حقيقت آن هست كه در صورتي‌كه تاريخِ ايرانِ باستان به‌درستي، فهم و وصف شود، سرچشمه و ريشه‌ي آن به بزرگاني زيرا پيامبرِ الهي، حضرتِ زرتشت -عليه‌السلام- خواهد رسيد و اوست كه بر تاركِ تاريخِ ايرانِ باستان، ميدرخشد . با اين‌حال، زيرا محمدرضا پادشاه و صهيونيست‌ها نمي‌خواستند يك پيامبر، نمادِ تاريخيِ ما باشد، بلكه براي توجيهِ ظلم و استبدادِ شاهانه، نياز بود كه يك شاه، به‌عنوانِ نمادِ تاريخِ كشور ايران شناخته شود . 
۳- كوروش، به‌هيچ‌رو در ميانِ ملّتِ ايران، رده و جايگاهي كه رژيمِ پهلوي و صهيونيست‌ها براي وي تراشيده‌ و ساخته‌اند را نداشته مي‌باشد . از جمله دلايلِ اين ادّعا آن ميباشد كه خير در شجره‌نامه‌هاي ايرانيان، و نه در سنگ‌قبورِ گذشتگان، و خير در اساميِ برجستگانِ تاريخِ ملّتِ ايران، نامگذاري به چنين نامي بعنوان يك شخصيت محبوب تكرار نشده ، و در كتاب‌هاي كهنِ ايراني، مانندِ شاهنامه‌ فردوسي كه نام‌هاي محبوب و اساميِ افرادِ خوش‌نام، به‌وفور در آنان تكرار گرديده مي باشد هم، چنين نامي چشم نميشود . 
۴- تاريخ‌هايي كه امروزه، اكثر زمان ها به آنها استنادِ بي‌چون‌و‌چرا مي‌شود، در واقع، تاريخ‌هاي دلبخواهانه‌ شاه‌ساخته و ناشي از اوامرِ ملوكانه‌ آنهاست، نه تاريخ‌هاي غيروابسته و واقع‌نما و داراي تعهد به حقيقت . از اين‌رو، در چنين تاريخ‌هايي، مورخ به‌صورتي وارونه و معكوس بيان شده است، به‌طوري‌كه در آنها، شاهانِ جنايت‌كار و ستم‌كار، محور و اساسِ تحوّلات قرار داده شده‌اند و انقلابيون، آزاديخواهان و مصلحانِ بزرگ، ياغي معرفي شده‌اند . به اين دليل، ما مي بايست تاريخِ خود را بر اساسِ خودِ واقعيّت، دستكاري كنيم و به‌جاي شاهاني كه يكي از ديگري، شرورتر و خبيث‌تر بوده‌اند، مورخ را با محوريّتِ انبياء الهي، علما و حكماي راستين، و مصلحانِ آزادي‌خواه و عدالت‌طلبِ ايراني بنويسيم . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي 


۵- ملّتِ شريفِ ايران، هيچ زمان نمي‌تواند ميانِ خويش و شاهِ مستبد و خون‌ريزي كه به مردمِ ايران، ستم كردند و و از جمجمه‌ي مخالفانِ خود، ساختمان بلند مي‌ساختند، و چشم‌شان را از حدقه در مي‌آوردند، و كتفِ اسرا را به‌هم مي‌دوختند، و هشتادهزار بشر را به دليلِ تفاوتِ فكري، در يك‌روز گردن مي‌زدند، و . . . . احساسِ يگانگي و هم‌ذات‌پنداري نمايند و به آن‌ها افتخار كنند! امام خميني (ره) كه خود فخر جمهوري اسلامي ايران و اهل ايران مي‌باشند شاهان ۲۵۰۰ ساله جمهوري اسلامي ايران را اينگونه تعريف كرده اند: مطلب، يك مطلبِ مزاح نمي باشد . مطلبي مي باشد كه يك ملتي كه در طولِ تاريخ زير سلطه سلاطين دسته بوده؛ در ارتفاع تاريخ 2500 سال ذيل سلطه سلاطيني بوده است كه همه‌اش جور بوده، چه بسا آن عادل‌هايشان نيز خبيث بودند، حتي آن انوشيروان عادلش هم از خبيث‌ها بوده، حتي آن شاه عباسِ جنت‌مكانش هم از اشخاص ناباب بوده؛ پسر خودش را كور كرده؛ در ارتفاع تاريخ، اين ملت زير سلطه و چكمه اين سلاطين خبيث بوده .»صحيفه امام جلد ۴صفحه ۲۳۰ و امام راحل (ره) فرمودند: من گمان ندارم در تمام سلسله سلاطين چه بسا يك نفرشان بشر حسابي باشد۰صحيفه امام جلد ۱۹صفحه ۴۳۴ از طرفِ ديگر، ملّتِ با عظمتِ ايران، افتخاراتِ بزرگي دارد كه از حضرتِ زرتشت - عليه‌السلام- تا امام خميني -رحمه‌الله‌عليه- و امام خامنه‌اي، امتداد مي‌يابد . پس شاهان، هيچ زمان منتخب از هويّتِ ملّيِ ما نيستند، بلكه شاهان پيوسته دشمن ملت ايران بوده اند . هويّتِ ملّيِ ما، ريشه در تاريخِ باشكوهِ و طولانيِ حياتِ جمعيِ مؤمنانه و سرشار از دانش و تمدن و اخلاقِ ما داراست كه در دوره‌ي تمدّنِ اسلامي، به نقطه‌ي اوجِ اعتلاي خويش رسيد و همگان را متحيّر و مبهوت توليد . هويّتِ ملّيِ ما، در شخصيّت‌هاي بزرگ و تاريخ‌سازي كه سرچشمه‌ي كردار و حكمت بوده‌اند، چون سلمان فارسي، كاتب خوارزمي، قوام شيرازي، زكرياي رازي، خواجه‌نصيرالدين طوسي، ابوعبدالله حسين بن سينا، ملاصدراي شيرازي، حفظ كننده شيرازي، سعدي شيرازي، غياث‌الدين‌جمشيد كاشاني، روحاني بهايي، ابوريحان بيروني، روحاني محمود شبستري، مولانا جلال الدين بلخي، روضه خوان مفيد، ميرداماد، ابوالقاسم فردوسي، عين القضات همداني، ميرزانصر اصفهاني و . . .، و همچنين در مبارزان و مجاهدانِ مخلص و ازخودگذشته‌اي مانندِ سيد‌حسن مدرس، رئيس‌علي دلواري، ميرزاكوچك جنگلي، عبدالحسين برونسي، سيدمحمد كاظم‌يزدي، سيدمحمود طالقاني، سيدروح‌الله خميني، محمد بروجردي، مهدي باكري، حسين خرازي، نادر مهدوي، اسحق دارا و . . .، تحقّق و تجسّم يافته ميباشد . 
۶- ادّعا كرده‌ايد كه اظهاراتِ بنده، به‌معنيِ كنار گذاشتنِ يك عدد از دو هويّتِ اسلامي و هويّتِ اهل ايران است، در حالي‌كه سخنِ من، معطوف به ملامت و تخطئه‌ي مظالم و مفاسدِ شاهانِ حاكمِ بر كشور ايران بود، نه مردمِ ايران و هويّتِ ايراني! واضح است كه يكي شمردن اين دو، مغالطه‌اي آشكار و رسوا است! عجبا! شما از رسانه‌ي رسميِ نظامِ جمهوريِ اسلامي(!)، و در مقامِ رد و ابطالِ سخنانِ تحريف‌شده و ناگفته‌ي بنده(!)، لازمه‌ي حفظِ هويّتِ اهل ايران را تصديقِ شاهان و شاه‌دوستي مي‌دانيد؟! يعني شاهاني را كه در طولِ تاريخِ موردِ ادّعاي دوهزاروپانصد ساله، بر ايرانيان حكومتِ جائرانه كرده‌اند، گزيده از منِ فرهنگي و تاريخيِ ما هستند؟! افرادي همچون اسكندر مقدوني، انتيگون، سلوكوس، دميتريوسِ سوّم و . . . . ، و معاويه، يزيد، منصور دوانيقي، هارون الرشيد، مأمون، معتصم، متوكّل، طغرل، هلاكوخان، تيمور لنگ، محمود افغان، آغامحمدخان قاجار، رضاخان قلدر و بي‌سواد، محمدرضاشاهِ دست‌نشانده و فاسد! كدام ايراني، از انتسابِ اينان به خود، احساسِ افتخار مي‌كند و اينان را پاره‌اي از عناصرِ هويّت‌سازِ خود مي‌شمارد؟! ۷- برخلافِ آنچه كه به علامه‌ي طباطبايي -رحمه‌الله‌عليه- نسبت داده‌ايد، ايشان در تفسيرِ الميزان، اوّلاً نظراتِ افرادِ مختلف را در موردِ ذوالقرنين ذكر كرده‌اند، ثانياً، نظرِ خود را فقط به‌عنوانِ «يك احتمال» مطرح فرموده‌اند، خير امرِ قطعي و جزمي . ثالثاً، به‌يقين، كوروش كه به سببِ ملاحظاتِ سياسي و قدرت‌طلبانه، گرايش‌هاي شبه‌دينيِ متعدد را به‌رسميّت مي‌شناخته و حتّي به بت‌ها و آيينِ بت‌پرستي هم احترام مي‌گذاشته، هيچ گاه نمي‌تواند جنابِ ذوالقرنين باشد . پس اين استدلالِ شما نيز، قابل پذيرش نمي باشد . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي 


در اين موضوع بمناسبت ۴۰ سالگي انقلاب اسلامي كتابي متن ام با عنوان «گزارشي به نسل چهارم»؛ آنهايي كه كار روز مره شان اين هست كه حرفهاي عبد و بنده را تحريف نمايند و درمقابل آن در كانال هاي اجتماعي پيام گذاري كنند در‌صورتي‌كه منطق دارند آن كتاب را بدور از جنجالهاي شبكه هاي اجتماعي نقد علمي كنند تا مردم خودشان قضاوت نمايند . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۰:۴۱ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

توضيح سردار نقدي درخصوص اظهاراتي كه جنجال به پا كرد

به گزارش افكارنيوز، سردار محمد رضا نقدي نائب رئيس فرهنگي اجتماعي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به تحريف سخنانش بوسيله روزنامه مدني كشور ايران پاسخ بخشيد . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي 


متن كامل جوابيه سردار نقدي به شرح زير است: رئيس مسئول روزنامه‌ي ايران درود عليكم در روزنامه‌ي ايران در مورخ ۹۷/۹/۱۰ مطلبي با عنوانِ «سردار، مورّخ شده‌اند!» درج شده بود، كه به‌ظاهر، مشتمل بر نقدِ گفته‌هاي من بود . در اين يادداشت آمده بود: «روز پنجشنبه، سردار محمدرضا نقدي، سخناني را مطرح كرد كه بازتاب‌هاي زيادي در فضاي رسانه‌اي داشت . از جمله صحبت‌هاي وي در خصوص كوروش كه وي را شاهي ساخته‌ و‌ پرداخته‌ ديگرافراد مي داند كه اصلاً نشاني از او در تاريخ نمي باشد و براي رابطه‌ي ايرانيان با يهوديان، عَلَم شده هست . از منظرهاي مختلفي مي‌توان اين اظهاراتِ آقاي نقدي را موردِ كنكاش قرار داد، ولي قبل از هرچيز، شايد خوبتر بود ايشان به‌خاطر مي آورد كه شخصيّتِ علميِ بزرگي در حدّ علامه‌ي طباطبايي در تفسيرِ الميزان، كوروش را همان ذوالقرنين موردِ اشاره در قرآن مي داند است .» 
از آنجاكه سخنانِ عبد تحريف شده و چنين برداشتي صحيح نيست، خواهشمند است برابرِ قانونِ مطبوعات، پاسخِ بنده را در به عبارتي صفحه و با عنواني در به عبارتي اندازه، درج فرمائيد . 
به‌عنوانِ روزنامه‌نگار، به‌خوبي آگاهيد كه برداشت نادرست و يا تحريفِ سخنِ سايرافراد و سپس محكوم‌كردنِ آن سخنِ تحريف‌شده، از انصاف و خلق و خوي حرفه‌اي، مشقت بار به‌دور است . روزنامه‌نگارِ حرفه‌اي، در صورتي‌كه سخن و حيث و موضعي درباره‌ گفته‌ سايرافراد دارد، بايستي ابتدا، سخنِ او را بدونِ كم‌و‌كاست و عاري از دخل‌وتصرّف، نقل كند، و سپس به نقادي و رد و ابطال بپردازد۰ نسبت دادن به چندين جمله از سخنراني طولاني و ناديده به چنگ آوردن گذشته و آنگاه آن و برداشت ذوق و سليقه اي و نادرست از آن كار درستي نمي باشد . 
واقعيّتِ اين مي‌باشد كه آنچه بنده در سخنرانيِ خويش گفته‌ام، انكارِ وجودِ شاهِ آدمكشي به‌نام كوروش كه شهرهاي زيادي را با زورِ سرنيزه و كشت‌و‌كشتار، به قلمروِ حكومتِ خويش ملحق كرد، نبود، بلكه عبارت بود از نفيِ بزرگنمايي‌هاي غيرواقعي و چهره‌سازي‌هايي دروغين و افسانه‌اي درباره‌ وي كه رژيم پهلوي و صهيونيست ها آن را ساخته و پرداخته اند و فعلا از سوي بعضا جريان‌هاي سياسي و فكري، ادامه يافته ميباشد . 
۱- اينجانب در آن سخنراني چنين گفتم: تاريخِ ايران، تاريخي دست‌كم هفت‌هزار ساله و شايد ده‌هزار ساله ميباشد و نه دوهزار و پانصد ساله؛ به‌طوري‌كه قسمتي از آثارِ آن مورخ هفت هزارساله، در شهرِ سوخته‌ زابل و هكمتانه‌ همدان، كشف گرديده مي باشد . امّا رژيمِ منحوسِ پهلوي و جريان‌هاي فكري و رسانه‌اي وابسته به صهيونيست‌ها، اين چندهزار سال از تاريخِ پُرعظمتِ ملّتِ كشور ايران را كنار گذاشته و اين‌گونه القاء كرده‌اند كه تاريخِ ايران، دوهزاروپانصد ساله است، تا در اثرِ اين سانسور، زمان براي محمدرضاشاهِ پهلوي مهيا شود كه كوروش را در رأسِ تاريخِ كشور ايران قرار دهد و از آنجاكه كوروش، حسبِ آنچه برخي مورّخان نوشته‌اند، ارفاقاتي نسبت به يهوديان داشته است، سود بگيرند كه ما هم روز جاري مي بايست به او تأسي كنيم و با صهيونيست‌ها، رابطه‌ مودّت دوستي داشته باشيم! امام خامنه اي در اين مورد مي فرمايند: خارجي ها اصرار داشتند هخامنشي ها را بالا بياورند و مطرح كنند و كوروش و داريوش را اوليه مورخ بدانند ، حتي مادها را نيز از حافظه برده اند فعاليت مستشرقين اروپايي در اين مسئله خيلي صادقانه نبوده . . . . . در سرتاسر كشور ايران كنوني ما تمدنهاي فراوان ديرين كه برخي احتمال دارد از فرهنگ از فرهنگ وتمدن مصر هم كهن تر باشد وجود دارد؛ فرهنگ وتمدن هاي ۶ هزار ساله و۷ هزار ساله .(۱۹ تير ۸۳ همدان) ۲- كوروش، هرگز شخصيّتِ برجسته و بزرگي نبوده كه بتوان او را در رأس و صدر ِتاريخِ كشور ايران نشاند، بلكه حقيقت آن هست كه در صورتي‌كه تاريخِ ايرانِ باستان به‌درستي، فهم و وصف شود، سرچشمه و ريشه‌ي آن به بزرگاني زيرا پيامبرِ الهي، حضرتِ زرتشت -عليه‌السلام- خواهد رسيد و اوست كه بر تاركِ تاريخِ ايرانِ باستان، ميدرخشد . با اين‌حال، زيرا محمدرضا پادشاه و صهيونيست‌ها نمي‌خواستند يك پيامبر، نمادِ تاريخيِ ما باشد، بلكه براي توجيهِ ظلم و استبدادِ شاهانه، نياز بود كه يك شاه، به‌عنوانِ نمادِ تاريخِ كشور ايران شناخته شود . 
۳- كوروش، به‌هيچ‌رو در ميانِ ملّتِ ايران، رده و جايگاهي كه رژيمِ پهلوي و صهيونيست‌ها براي وي تراشيده‌ و ساخته‌اند را نداشته مي‌باشد . از جمله دلايلِ اين ادّعا آن ميباشد كه خير در شجره‌نامه‌هاي ايرانيان، و نه در سنگ‌قبورِ گذشتگان، و خير در اساميِ برجستگانِ تاريخِ ملّتِ ايران، نامگذاري به چنين نامي بعنوان يك شخصيت محبوب تكرار نشده ، و در كتاب‌هاي كهنِ ايراني، مانندِ شاهنامه‌ فردوسي كه نام‌هاي محبوب و اساميِ افرادِ خوش‌نام، به‌وفور در آنان تكرار گرديده مي باشد هم، چنين نامي چشم نميشود . 
۴- تاريخ‌هايي كه امروزه، اكثر زمان ها به آنها استنادِ بي‌چون‌و‌چرا مي‌شود، در واقع، تاريخ‌هاي دلبخواهانه‌ شاه‌ساخته و ناشي از اوامرِ ملوكانه‌ آنهاست، نه تاريخ‌هاي غيروابسته و واقع‌نما و داراي تعهد به حقيقت . از اين‌رو، در چنين تاريخ‌هايي، مورخ به‌صورتي وارونه و معكوس بيان شده است، به‌طوري‌كه در آنها، شاهانِ جنايت‌كار و ستم‌كار، محور و اساسِ تحوّلات قرار داده شده‌اند و انقلابيون، آزاديخواهان و مصلحانِ بزرگ، ياغي معرفي شده‌اند . به اين دليل، ما مي بايست تاريخِ خود را بر اساسِ خودِ واقعيّت، دستكاري كنيم و به‌جاي شاهاني كه يكي از ديگري، شرورتر و خبيث‌تر بوده‌اند، مورخ را با محوريّتِ انبياء الهي، علما و حكماي راستين، و مصلحانِ آزادي‌خواه و عدالت‌طلبِ ايراني بنويسيم . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي 


۵- ملّتِ شريفِ ايران، هيچ زمان نمي‌تواند ميانِ خويش و شاهِ مستبد و خون‌ريزي كه به مردمِ ايران، ستم كردند و و از جمجمه‌ي مخالفانِ خود، ساختمان بلند مي‌ساختند، و چشم‌شان را از حدقه در مي‌آوردند، و كتفِ اسرا را به‌هم مي‌دوختند، و هشتادهزار بشر را به دليلِ تفاوتِ فكري، در يك‌روز گردن مي‌زدند، و . . . . احساسِ يگانگي و هم‌ذات‌پنداري نمايند و به آن‌ها افتخار كنند! امام خميني (ره) كه خود فخر جمهوري اسلامي ايران و اهل ايران مي‌باشند شاهان ۲۵۰۰ ساله جمهوري اسلامي ايران را اينگونه تعريف كرده اند: مطلب، يك مطلبِ مزاح نمي باشد . مطلبي مي باشد كه يك ملتي كه در طولِ تاريخ زير سلطه سلاطين دسته بوده؛ در ارتفاع تاريخ 2500 سال ذيل سلطه سلاطيني بوده است كه همه‌اش جور بوده، چه بسا آن عادل‌هايشان نيز خبيث بودند، حتي آن انوشيروان عادلش هم از خبيث‌ها بوده، حتي آن شاه عباسِ جنت‌مكانش هم از اشخاص ناباب بوده؛ پسر خودش را كور كرده؛ در ارتفاع تاريخ، اين ملت زير سلطه و چكمه اين سلاطين خبيث بوده .»صحيفه امام جلد ۴صفحه ۲۳۰ و امام راحل (ره) فرمودند: من گمان ندارم در تمام سلسله سلاطين چه بسا يك نفرشان بشر حسابي باشد۰صحيفه امام جلد ۱۹صفحه ۴۳۴ از طرفِ ديگر، ملّتِ با عظمتِ ايران، افتخاراتِ بزرگي دارد كه از حضرتِ زرتشت - عليه‌السلام- تا امام خميني -رحمه‌الله‌عليه- و امام خامنه‌اي، امتداد مي‌يابد . پس شاهان، هيچ زمان منتخب از هويّتِ ملّيِ ما نيستند، بلكه شاهان پيوسته دشمن ملت ايران بوده اند . هويّتِ ملّيِ ما، ريشه در تاريخِ باشكوهِ و طولانيِ حياتِ جمعيِ مؤمنانه و سرشار از دانش و تمدن و اخلاقِ ما داراست كه در دوره‌ي تمدّنِ اسلامي، به نقطه‌ي اوجِ اعتلاي خويش رسيد و همگان را متحيّر و مبهوت توليد . هويّتِ ملّيِ ما، در شخصيّت‌هاي بزرگ و تاريخ‌سازي كه سرچشمه‌ي كردار و حكمت بوده‌اند، چون سلمان فارسي، كاتب خوارزمي، قوام شيرازي، زكرياي رازي، خواجه‌نصيرالدين طوسي، ابوعبدالله حسين بن سينا، ملاصدراي شيرازي، حفظ كننده شيرازي، سعدي شيرازي، غياث‌الدين‌جمشيد كاشاني، روحاني بهايي، ابوريحان بيروني، روحاني محمود شبستري، مولانا جلال الدين بلخي، روضه خوان مفيد، ميرداماد، ابوالقاسم فردوسي، عين القضات همداني، ميرزانصر اصفهاني و . . .، و همچنين در مبارزان و مجاهدانِ مخلص و ازخودگذشته‌اي مانندِ سيد‌حسن مدرس، رئيس‌علي دلواري، ميرزاكوچك جنگلي، عبدالحسين برونسي، سيدمحمد كاظم‌يزدي، سيدمحمود طالقاني، سيدروح‌الله خميني، محمد بروجردي، مهدي باكري، حسين خرازي، نادر مهدوي، اسحق دارا و . . .، تحقّق و تجسّم يافته ميباشد . 
۶- ادّعا كرده‌ايد كه اظهاراتِ بنده، به‌معنيِ كنار گذاشتنِ يك عدد از دو هويّتِ اسلامي و هويّتِ اهل ايران است، در حالي‌كه سخنِ من، معطوف به ملامت و تخطئه‌ي مظالم و مفاسدِ شاهانِ حاكمِ بر كشور ايران بود، نه مردمِ ايران و هويّتِ ايراني! واضح است كه يكي شمردن اين دو، مغالطه‌اي آشكار و رسوا است! عجبا! شما از رسانه‌ي رسميِ نظامِ جمهوريِ اسلامي(!)، و در مقامِ رد و ابطالِ سخنانِ تحريف‌شده و ناگفته‌ي بنده(!)، لازمه‌ي حفظِ هويّتِ اهل ايران را تصديقِ شاهان و شاه‌دوستي مي‌دانيد؟! يعني شاهاني را كه در طولِ تاريخِ موردِ ادّعاي دوهزاروپانصد ساله، بر ايرانيان حكومتِ جائرانه كرده‌اند، گزيده از منِ فرهنگي و تاريخيِ ما هستند؟! افرادي همچون اسكندر مقدوني، انتيگون، سلوكوس، دميتريوسِ سوّم و . . . . ، و معاويه، يزيد، منصور دوانيقي، هارون الرشيد، مأمون، معتصم، متوكّل، طغرل، هلاكوخان، تيمور لنگ، محمود افغان، آغامحمدخان قاجار، رضاخان قلدر و بي‌سواد، محمدرضاشاهِ دست‌نشانده و فاسد! كدام ايراني، از انتسابِ اينان به خود، احساسِ افتخار مي‌كند و اينان را پاره‌اي از عناصرِ هويّت‌سازِ خود مي‌شمارد؟! ۷- برخلافِ آنچه كه به علامه‌ي طباطبايي -رحمه‌الله‌عليه- نسبت داده‌ايد، ايشان در تفسيرِ الميزان، اوّلاً نظراتِ افرادِ مختلف را در موردِ ذوالقرنين ذكر كرده‌اند، ثانياً، نظرِ خود را فقط به‌عنوانِ «يك احتمال» مطرح فرموده‌اند، خير امرِ قطعي و جزمي . ثالثاً، به‌يقين، كوروش كه به سببِ ملاحظاتِ سياسي و قدرت‌طلبانه، گرايش‌هاي شبه‌دينيِ متعدد را به‌رسميّت مي‌شناخته و حتّي به بت‌ها و آيينِ بت‌پرستي هم احترام مي‌گذاشته، هيچ گاه نمي‌تواند جنابِ ذوالقرنين باشد . پس اين استدلالِ شما نيز، قابل پذيرش نمي باشد . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي 


در اين موضوع بمناسبت ۴۰ سالگي انقلاب اسلامي كتابي متن ام با عنوان «گزارشي به نسل چهارم»؛ آنهايي كه كار روز مره شان اين هست كه حرفهاي عبد و بنده را تحريف نمايند و درمقابل آن در كانال هاي اجتماعي پيام گذاري كنند در‌صورتي‌كه منطق دارند آن كتاب را بدور از جنجالهاي شبكه هاي اجتماعي نقد علمي كنند تا مردم خودشان قضاوت نمايند . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۴۰:۲۷ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

صادرات نفت روسيه به چين ركورد زد/رشد چشمگير توليد نفت عربستان

اقتصادنيوز: روز چهارشنبه، درحالي كه سرمايه‌گذاران به ديدار ترامپ و رييس‌جمهور چين در انتهاي هفته ديده دوخته‌اند، اكثر اوقات شاخص‌هاي آسيايي پرورش كردند . 
به گزارش اقتصادنيوز به نقل از مهر به نقل از رويترز، روز چهارشنبه، درحالي كه سرمايه‌گذاران به ديدار ترامپ و رييس‌جمهور چين در انتهاي هفته چشم دوخته‌اند، اكثر وقت ها شاخص‌هاي آسيايي پرورش كردند . 

مرجع اخبار رسمي

پايگاه خبري و تحليلي 


گسترده‌ترين شاخص سهام آسيا اقيانوسيه ام‌اس‌سي‌آي در خارج از ژاپن ۰ .۳۶ درصد رشد كرد . 
سهام چين روز بسيار خير و خوبي را پشت رمز گذاشتند؛ كامپوزيت شانگهاي ۱ .۰۵ درصد و شاخص سي‌اس‌آي۳۰۰ نيز ۱ .۶۵ درصد، جهش كردند و شاخص شن‌زن ۱ .۳۳ درصد رويش كرد . 
در هنگ‌كنگ نيز شاخص هانگ‌سنگ ۱ .۶۷ درصد جهش كرد . 
خوبي ژاپن ۱ .۰۵ درصد جهش كرد، كوسپي كره‌جنوبي ۰ .۴۲ درصد به بها خويش افزود و سهام استراليا ۰ .۰۵ درصد افت كرد . 
اي‌ميني اس‌اندپي هم توانست در بازارهاي آسيايي ۰ .۳۳ درصد رشد نمايد . 
ديشب، پس از اين‌كه مشاور اقتصادي ملي آمريكا، لري كودلاو، اظهار‌ كه پيش از ديدار رييس‌جمهور ترامپ با رييس‌جمهور چين، شي‌ جين‌پينگ، در كناره اجلاس جي۲۰ در آرژانتين، آمريكا در تمام سطوح با چيني‌ها ارتباطات زيادي برقرار كرده است، شاخص‌هاي حياتي سهام در وال‌استريت پرورش كردند . 
اين دو رهبر در حالي قرار ميباشد با هم گفتمان كنند كه پيش از اين با اوضاع و احوال تعرفه‌هاي سنگين وزن بر واردات كشورهاي يكديگر و به راه پرت كردن جنگ تجاري، نگراني‌هايي در مسئله كند شدن رويش اقتصادي دنيا به وجود آورده است . 
كودلاو به خبرنگاران ذكر كرد كه ترامپ معتقد ميباشد كه احتمال متعددي وجود دارااست كه دو مرز و بوم به توافق برسند . اين اظهارات پس از اين انجام شد كه ترامپ به وال‌استريت ژورنال اظهار كرد امكان تاخير در ارتقاء تعرفه واردات براي ۲۰۰ ميليارد دلار از واردات چين، از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد، كه قرار است از نخستين ژانويه اجرا شود، وجود ندارد . 
در بازار ارز، شاخص دلار در برابر ۶ ارز برتر جهان، تقريبا ثابت بود و با ۰ .۰۷ درصد رشد، به نرخ ۹۷ .۴۳۸ واحد رسيد . در برابر ين ژاپن هم نرخ برابري دلار ۱۱۳ .۸۶ ين شد . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۴۰:۰۶ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

از كليه امكانات براي نگهداري برجام به كار گيري شود

از كليه امكانات براي نگهداري برجام به كار گيري شود / اعمال تحريم‌هاي يكجانبه رقابتي غيرعادلانه است ركنا : رييس‌ جمهوري روسيه در جلوس كرد سران مجموعه بريكس در آرژانتين، خواهان استعمال از تمامي امكانات براي حفظ برجام گرديده و سياست اعمال تحريم‌هاي يكجانبه و غيررسمي را رقابتي غيرعادلانه و آسيب رساننده به اقتصاد جهاني ناميد . 
از تمامي امكانات براي حفظ برجام استفاده شود / اعمال تحريم‌هاي يكجانبه رقابتي غيرعادلانه است به گزارش روزنامه «راسيسكايا گازيتا» نوشت: "ولاديمير پوتين" رييس جمهوري روسيه در جلوس كرد رهبران كشورهاي تيم بريكس (روسيه، برزيل، هند، چين و آفريقاي جنوبي) در حاشيه نشست سران گروه 20 در آرژانتين، اعلام كرد كه حفظ برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) امكان اين را آماده خواهد كرد تا از هر نوع تشديد وخامت حال و روز مجدد در باره برنامه هسته‌اي ايران جلوگيري شود و به همين ادله واجب است تا از تمامي امكانات براي محافظت اين توافق طومار در بين المللي استفاده كرد . 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي

استيضاح وزير علوم دورازشوخي است/از هر سه طيف، نمايندگاني ميباشند كه اين استيضاح را دنبال مي كنند دستگيري علي نجاتي ربطي به اعتراضات كاركنان هفت تپه ندارد فيلم خوش و بش خيلي صميمانه بن سلمان و پوتين پوتين در سخنراني خويش همچنين از سياست اعمال تحريم‌هاي يكجانبه نفد كرده و تاكيد كرد كه اين سياست تاثير منفي بر همكاري‌هاي في مابين المللي دارد . وي توضيح داد: «بايد متوجه شد كه رقابت ناعادلانه غالبا جاي خويش را به گفت‌وگوهاي برابر و صادقانه در بين كشورها داده هست . افزايش اقدامات بي‌رحمانه در استعمال از تحريم‌هاي غير رسمي و يكجانبه كه در بيرون از چارچوب منشور اداره ملل انجام مي شوند، ضوابط سازمان تجارت جهاني و ديگر مقررات شناخته شده دربين المللي را با ناكامي مواجه ساخته و تمامي اينها منجر مي‌شود تا روابط تجاري، اعتماد ميان شركاي اقتصادي و بطور كلي اقتصاد جهاني آسيب ببيند .» 
رييس جمهور روسيه از كشورهاي تيم بريكس خواست تا يك نظام عادلانه در روابط ميان المللي به وجود آورنده و به واقعه يكديگر خلل ها كنوني دنيا در اين ارتباط را حل و فصل نمايند . 
دعوت پوتين از كشورهاي بريكس براي شركت كردن در بازسازي سوريه ولاديمير پوتين درباره احوال سوريه نيز يادآور شد، روسيه روي تسريع در پروسه شكل گيري كميته ضابطه Law داراي اهميت سوريه در ژنو متمركز شده مي باشد . وي تاكيد كرد: «براي برقراري ثبات درازمدت در سوريه مي بايست روند معمولي حل و فصل سياسي حال و روز تسريع شود و براي اين مراد روسيه با شركاي خود در چارچوب مذاكرات آستانه، يعني جمهوري اسلامي ايران و تركيه، همياري كاملي دارد .»
رييس جمهوري روسيه از گزاره وظيفه هاي اساسي در سوريه را تجديد بنا اقتصاد و زيرساخت‌هاي اين مرز و بوم و ايجاد حالت مناسب براي بازگشت پناهجويان به خانه‌هاي خويش ناميد و از شركاي خود در مجموعه بريكس خواست تا به برنامه كمك‌هاي انسان صميمانه به سوريه ملحق شوند . 
وي همينطور به بازي دريافت كردن گروه‌هاي تروريستي و استعمال از آنان براي وصال به هدف ها ژئوپليتيكي متعدد را محكوم كرده و تاكيد كرد در برخورد با اين گروه‌ها نبايد استاندارد دوگانه و يا هرگونه سازشي به فعاليت گرفته شود . 
عاملين يورش شيميايي به شهر حلب بايد تنبيه شوند رييس جمهوري روسيه همچنين تأكيد كرد كه مسئولين هجوم شيميايي اخير رخ گرفته از سوي تروريست‌ها به غرب شهر حلب سوريه نبايد سواي تنبيه رها شوند . 
وي گفت: «در سوريه جايي كه تروريست‌ها كماكان به حملات خود به نيروهاي مدني ادامه داده و دائماً رژيم آتش‌بس را نقض مي‌كنند، در مورخ 24 نوامبر (سوم آذر) حمله تروريستي درمقابل ساكنين بخشها غربي شهر حلب با به كارگيري از مواد شيميايي مسموم كننده كه به نظر مي رسد گاز كلر بوده، صورت گرفت . چنين جناياتي از سوي تروريست‌ها نبايد فارغ از تنبيه رها شود، در غير اينصورت آنها توشه ديگر به چنين جناياتي دست خواهند زد .» 
نگراني مسكو از دوري آمريكا از اجراي تعهداتش در كاهش تسليحات پوتين گفت، روسيه نگران وضع به وجود آمده در ارتباط با قابليت خودداري ايالات متحده از اجراي تعهدات خود در قبال قسم مربوط به نابودي موشك‌هاي دارنده برد كوتاه و ميانگين است .به گفته وي، نمي توان نگران روند وضع در باره عدم توسعه و گسترش تسليحات كمبود . غيرمشخص بودن مواضع ايالات متحده درباره عهد و پيمان كاهش تسليحات راهبردي تعرضآميز نيز خطر ازسرگيريدور نو مسابقه تسليحاتي را ارتقاء داده مي باشد . 
رييس جمهوري روسيه از كشورهاي مجموعه بريكس خواست تا موضع‌ها يكساني درباره اين خلل اتخاذ نمايند . به عقيده وي، موضع گيري واحد اين كشورها تلاش‌هاي جامعه جهاني در جهت تامين امنيت و ثبات در بين المللي را بسيج خواهد كرد . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۵۰:۱۸ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

از كليه امكانات براي نگهداري برجام به كار گيري شود

از كليه امكانات براي نگهداري برجام به كار گيري شود / اعمال تحريم‌هاي يكجانبه رقابتي غيرعادلانه است ركنا : رييس‌ جمهوري روسيه در جلوس كرد سران مجموعه بريكس در آرژانتين، خواهان استعمال از تمامي امكانات براي حفظ برجام گرديده و سياست اعمال تحريم‌هاي يكجانبه و غيررسمي را رقابتي غيرعادلانه و آسيب رساننده به اقتصاد جهاني ناميد . 
از تمامي امكانات براي حفظ برجام استفاده شود / اعمال تحريم‌هاي يكجانبه رقابتي غيرعادلانه است به گزارش روزنامه «راسيسكايا گازيتا» نوشت: "ولاديمير پوتين" رييس جمهوري روسيه در جلوس كرد رهبران كشورهاي تيم بريكس (روسيه، برزيل، هند، چين و آفريقاي جنوبي) در حاشيه نشست سران گروه 20 در آرژانتين، اعلام كرد كه حفظ برنامه جامع اقدام مشترك (برجام) امكان اين را آماده خواهد كرد تا از هر نوع تشديد وخامت حال و روز مجدد در باره برنامه هسته‌اي ايران جلوگيري شود و به همين ادله واجب است تا از تمامي امكانات براي محافظت اين توافق طومار در بين المللي استفاده كرد . 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي

استيضاح وزير علوم دورازشوخي است/از هر سه طيف، نمايندگاني ميباشند كه اين استيضاح را دنبال مي كنند دستگيري علي نجاتي ربطي به اعتراضات كاركنان هفت تپه ندارد فيلم خوش و بش خيلي صميمانه بن سلمان و پوتين پوتين در سخنراني خويش همچنين از سياست اعمال تحريم‌هاي يكجانبه نفد كرده و تاكيد كرد كه اين سياست تاثير منفي بر همكاري‌هاي في مابين المللي دارد . وي توضيح داد: «بايد متوجه شد كه رقابت ناعادلانه غالبا جاي خويش را به گفت‌وگوهاي برابر و صادقانه در بين كشورها داده هست . افزايش اقدامات بي‌رحمانه در استعمال از تحريم‌هاي غير رسمي و يكجانبه كه در بيرون از چارچوب منشور اداره ملل انجام مي شوند، ضوابط سازمان تجارت جهاني و ديگر مقررات شناخته شده دربين المللي را با ناكامي مواجه ساخته و تمامي اينها منجر مي‌شود تا روابط تجاري، اعتماد ميان شركاي اقتصادي و بطور كلي اقتصاد جهاني آسيب ببيند .» 
رييس جمهور روسيه از كشورهاي تيم بريكس خواست تا يك نظام عادلانه در روابط ميان المللي به وجود آورنده و به واقعه يكديگر خلل ها كنوني دنيا در اين ارتباط را حل و فصل نمايند . 
دعوت پوتين از كشورهاي بريكس براي شركت كردن در بازسازي سوريه ولاديمير پوتين درباره احوال سوريه نيز يادآور شد، روسيه روي تسريع در پروسه شكل گيري كميته ضابطه Law داراي اهميت سوريه در ژنو متمركز شده مي باشد . وي تاكيد كرد: «براي برقراري ثبات درازمدت در سوريه مي بايست روند معمولي حل و فصل سياسي حال و روز تسريع شود و براي اين مراد روسيه با شركاي خود در چارچوب مذاكرات آستانه، يعني جمهوري اسلامي ايران و تركيه، همياري كاملي دارد .»
رييس جمهوري روسيه از گزاره وظيفه هاي اساسي در سوريه را تجديد بنا اقتصاد و زيرساخت‌هاي اين مرز و بوم و ايجاد حالت مناسب براي بازگشت پناهجويان به خانه‌هاي خويش ناميد و از شركاي خود در مجموعه بريكس خواست تا به برنامه كمك‌هاي انسان صميمانه به سوريه ملحق شوند . 
وي همينطور به بازي دريافت كردن گروه‌هاي تروريستي و استعمال از آنان براي وصال به هدف ها ژئوپليتيكي متعدد را محكوم كرده و تاكيد كرد در برخورد با اين گروه‌ها نبايد استاندارد دوگانه و يا هرگونه سازشي به فعاليت گرفته شود . 
عاملين يورش شيميايي به شهر حلب بايد تنبيه شوند رييس جمهوري روسيه همچنين تأكيد كرد كه مسئولين هجوم شيميايي اخير رخ گرفته از سوي تروريست‌ها به غرب شهر حلب سوريه نبايد سواي تنبيه رها شوند . 
وي گفت: «در سوريه جايي كه تروريست‌ها كماكان به حملات خود به نيروهاي مدني ادامه داده و دائماً رژيم آتش‌بس را نقض مي‌كنند، در مورخ 24 نوامبر (سوم آذر) حمله تروريستي درمقابل ساكنين بخشها غربي شهر حلب با به كارگيري از مواد شيميايي مسموم كننده كه به نظر مي رسد گاز كلر بوده، صورت گرفت . چنين جناياتي از سوي تروريست‌ها نبايد فارغ از تنبيه رها شود، در غير اينصورت آنها توشه ديگر به چنين جناياتي دست خواهند زد .» 
نگراني مسكو از دوري آمريكا از اجراي تعهداتش در كاهش تسليحات پوتين گفت، روسيه نگران وضع به وجود آمده در ارتباط با قابليت خودداري ايالات متحده از اجراي تعهدات خود در قبال قسم مربوط به نابودي موشك‌هاي دارنده برد كوتاه و ميانگين است .به گفته وي، نمي توان نگران روند وضع در باره عدم توسعه و گسترش تسليحات كمبود . غيرمشخص بودن مواضع ايالات متحده درباره عهد و پيمان كاهش تسليحات راهبردي تعرضآميز نيز خطر ازسرگيريدور نو مسابقه تسليحاتي را ارتقاء داده مي باشد . 
رييس جمهوري روسيه از كشورهاي مجموعه بريكس خواست تا موضع‌ها يكساني درباره اين خلل اتخاذ نمايند . به عقيده وي، موضع گيري واحد اين كشورها تلاش‌هاي جامعه جهاني در جهت تامين امنيت و ثبات در بين المللي را بسيج خواهد كرد . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۴۹:۴۱ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

رهبر انقلاب :آمادگي نيروهاي مسلح موجب بازدارندگي و ترس دشمنان است

تيم سياسي پايشگر- رهبر معظم انقلاب فرمودند:هرچه مي توانيد توانايي‌ها و آمادگي‌هاي خويش را ارتقاء دهيد تا دشمنان جمهوري اسلامي ايران چه بسا جرئت تهديد اين ملت گران قدر را نداشته باشند .

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي

 
به گزارش مقر خبري تحليلي پايشگر به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر كار رده معظم رهبري، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر روز جاري (چهارشنبه) در ديدار فرماندهان و مسئولان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، توكل بر نيروي انساني جوان، مؤمن و پُرانگيزه را كليد حل مشكل‌ها در همه‌ي بخش‌هاي ميهن از گزاره نيروهاي مسلح دانستند و با تأكيد بر لزوم فعاليت زياد و ارتقا آمادگي‌ها، خاطرنشان كردند: هرچه مي توانيد توانايي‌ها و آمادگي‌هاي خويش را افزايش دهيد تا دشمنان كشور ايران حتي جثارت تهديد اين ملت بزرگ را نداشته باشند . 
در اين ديدار كه به‌مناسبت ۷ آذر روز نيروي دريايي برگزار شد، فرمانده كل قوا با اشاره به صف‌آرايي جبهه‌اي وسيع از دشمنان و رقبا در پيش‌روي جمهوري اسلامي، گفتند: وجود اين واقعيت در كنار ضرورت جبران عقب‌ماندگي‌ها، نشان‌دهنده‌ي لزوم عمل بسيار و فوق‌العاده در همه‌ي بخش‌هاي نظام از جمله در نيروي دريايي مي‌باشد . 
ايشان پيشرفت‌هاي ارتش و به‌ويژه نيروي دريايي از اولِ انقلاب اسلامي تا به امروز را عظيم و شگفت‌آور خواندند و افزودند: نسل كنوني نيروي دريايي به ابتكار عمل و توانايي‌هاي خود عميقاً ايمان داراست و تحقق پديده‌هايي همچون الحاق ناوشكن سهند و زيردريايي‌هاي فاتح و غدير به ناوگان دريايي، بشارت‌دهنده‌ي قابليت پيشرفت‌هاي روزافزون ميباشد . 
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ارتقا آمادگي نيروهاي داراي اسلحه را موجب بازدارندگي و واهمه معاندان دانستند و گفتند: جمهوري اسلامي قصد مقدمه نزاع با كسي را ندارد ولي بايستي آن‌چنان توانايي‌هاي خود را ارتقاء دهيد تا دشمن نه‌تنها از يورش به ايران بيمناك و هراسان باشد بلكه به بركت همبستگي، توان و حضور مؤثر نيروهاي مسلح در ميدان، سايه‌ي تهديد هم از راز ملت كشور ايران بدور شود . 
پيش از سخنان فرمانده كل قوا، امير دريادار خانزادي فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي كشور ايران در گزارشي با اشاره به آماده‌سازي ناوشكن سهند، احياي ناوشكن دماوند و ساخت زيردريايي فاتح به دست جوان ها و متخصص ها نداجا و صنعت، گفت: نيروي دريايي ارتش تلاش مي‌نمايد ضمن ارائه‌ي بنايي نو از اين نيرو، مظهر توان ملت كشور ايران در دريا باشد و با الهام‌بخشي به ملت‌هاي آزاده‌ي جهان، فرايند رو به افول استكبار در دريا را سرعت بخشد . 
در اين ديدار، نماز ظهر و دوره به امامت رهبر انقلاب اسلامي اقامه شد . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۰۶:۱۰ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

مغرب بن سلمان را راه نداد

همزمان با تشديد اعتراضات مردمي در يك سري مرز و بوم عربي در رابطه سفر «محمد بن سلمان» ولي‌عهد سعودي، مغرب او را به حضور نپذيرفت . 

پايشگرنيوز

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري دانشجو، يك منبع با خبر اعلام كرد كه مغرب با هجرت «محمد بن سلمان» به اين ميهن مخالفت كرده مي باشد . 
وبگاه مغربي «لكم» به نقل از اين منشا گزارش كرد كه بن سلمان سفر به مغرب را در امر فعاليت خويش قرار داده بود ولي مغرب با اين مهاجرت وي مخالفت كرد و بن سلمان هم مجبور شد مغرب را از برنامه سفر دوره‌اي خويش حذف كند . 
خبرنامه «القدس‌العربي» هم نوشت كه مغرب سفارش كرده بود به جاي «محمد ششم» فرمان روا مغرب، «رشيد» اخوي او از ولي‌عهد سعودي استقبال كند . 
مغرب از گزاره كشورهاي عربي هست كه تا كنون واكنشي در رابطه قتل «جمال خاشقچي» روزنامه‌نگار منتقد سعودي نشان نداده مي باشد . 
طبق اين گزارش، رباط همچنين خواهان به تعويق افتادن نشست كميته عالي مشترك مغرب و عربستان شد . 

پايشگرنيوز

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي
به گزارش گروه بين‌ال


توصيه برگزاري اين نشست از سوي ايالات متحده عربي سعودي مطرح شده و قرار بود تا يكسري روز آتي به يار برنامه‌هاي فرهنگي ايالات متحده عربي در چند شهر مغرب برگزار شود . 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۵:۳۷ توسط:پايشگر نيوز موضوع:

تعرفه هاي پزشكي سال 98 قبل از بودجه بايد تصويب شود

علي رضا اوليايي شيوه روز سه روز شنبه در اظهار‌ و گو با خبرنگار سالم ايرنا درباره موقعيت و خلل ها مالي بيمارستان هاي محرمانه گفت: بيمار‌ستان هاي سري تنوع دارند؛ بعضا از اين مريضخانه ها شرايط بهتري دارا هستند . اندازه اشغال تخت در مريض خانه هاي خصوصي گوناگون است .

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي

بيمار‌ستان هايي كه اشغال تخت بالايي دارند، شرايط مالي شان خوبتر مي‌باشد . در فيض بايد به متوسط وضعيت مالي بيمار ستان هاي خصوصي نگاه كرد . وي افزود: فقط روش جبران هزينه ها در درم هاي سري بر بر خلاف بيمارستان هاي دولتي، تعرفه مي‌باشد و راه ديگري براي اين بيمارستان ها وجود ندارد . يعني با مبلغي كه با دقت به تعرفه از بيمه ها و مردمان دريافت مي كنند، اين هزينه ها را جبران مي كند . اوليايي خط مش ادامه داد: اين سال صرفا نيمي از تورم را با تعرفه ها جبران كرديم و در سود درم ها پايين فشار بيشتري قرار گرفتند . چون در سال 97 مقدار تورم همگاني منتهي به اسفند 96 حدود 10 درصد بود، البته تعرفه هاي پزشكي تنها 5 درصد ارتقا يافت . اين مورد بايد براي سال 98 تصحيح شود تا گردش مالي مريض خانه هاي محرمانه دچار نقص‌ نشود . رئيس دبيرخانه شوراي خوب بيمه سالم ابلاغ كرد: فاصله جانور در بين بها تمام گرديده سرويس ها سلامت و تعرفه حال و روز شده، تبديل به كسري مي شود .

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي

يعني در‌صورتي‌كه بها تمام شده خدمتي 100 هزار تومان باشد و گفته شود كه 50 هزار تومان دريافت كنيد، آن 50 هزار تومان باقي مانده تبديل به كسري مي شود . وي اظهار داشت: هنگامي ارزش تمام شده سرويس ها سلامت معلوم شده و تعرفه بر اساس آن تعيين شود، منابع آن مي بايست از طرف دولت تامين شود . يعني نبايد ابتدا ميزان دارايي مصوب شود و آنگاه تعرفه را بر مبنا آن انتخاب كرد . در اين صورت، همانند سال هاي گذشته، حوزه سلامت ضرر خواهد كرد . مدير دبيرخانه شوراي خوب سلامت بيشتر كرد: كارايي شوراي عالي بيمه اين هست كه قبل از ثبت بودجه، تعرفه هاي پزشكي را مصوب و به دولت سفارش كنيم تا دولت هزينه هاي مربوط به اين تعرفه را در بودجه اداره هاي بيمه گر در حيث بگيرد . در اين صورت سازمان هاي بيمه گر در گير كسري نخواهند شد . به هر درحال حاضر حوزه سالم مستضعف ياري و نگاه ويژه دولت است . دولت از اولِ آغاز طرح تحول سلامت، اين نگاه ويژه را به حوزه سلامت داشته مي باشد و اميد است اين نگاه ادامه پيدا نمايد و مشكلات اقتصادي منجر نشود كه حوزه تندرست دچار ايراد شود . 

پايگاه خبري و تحليلي

مرجع اخبار رسمي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۶:۱۸ توسط:پايشگر نيوز موضوع: